ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, September 4, 2009

Undi untuk anti-PPSMI,Teo Beng Huat dan Kepala Lembu


PRK tidak dapat dielakkan buat kali ke 9 selepas PRU 12. Ini kerana SPR tidak dapat melawan kuasa Tuhan.


Kali ini PRK diadakan di DUN Bagan Pinag dalam Parlimen Telok Kemang, Negeri Sembilan. Untuk rekod, Parlimen Telok Kemang mempun

yai 5 DUN dan 3 DUN daripadanya adalah milik Pakatan Rakyat manakala bakinya milik UMNO iaitu Bagan Pinang dan Linggi.


DUN Bagan Pinang mempunyai 66% Melayu dan 34% Bukan Melayu. Pengundi India adalah 20% dan Cina 14 %.


Menariknya PRK Bagan Pinang berlaku selepas 3 peristiwa yang membabitkan kaum Melayu, Cina dan India.


Isu memansuhkan PPSMI dilihat seperti mempermainkan dan memperbodohkan kaum Melayu oleh Muhyiddin dan UMNOnya. Sikap berdolak dalih terus diamalkan oleh Muhyiddin sama dengan seperti Hishamuddin semasa menjadi Menteri Pelajaran dulu. Ramai orang Melayu kecewa dengan sikap putar belit Menteri UMNO.


Kematian anak muda Cina Teo Beng Huat yang dituntut pembelaan keadilan bukan sahaja kaum Cina bahkan orang Melayu turut bersimpati dan menunjukkan solidariti kaum.


Begitu juga peristiwa perarakkan kepala lembu oleh samseng-samseng UMNO adalah peristiwa mengguris perasaan kaum India yang beruga Hindu. Bahkan ramai orang Islam mengecamnya kerana ianya bercanggah dengan ajaran Islam. Hanya Hishamuddin sepupu Najib sahaja yang membela samseng-samseng UMNO itu.


PRK Bagan Pinang bakal menjadi medan protes rakyat berbilang kaum terhadap UMNO. Undi Cina dan India sudah pasti milik PR. Tinggal cuma undi Melayu. Jika undi Melayu dapat diraih separuh sudah memadai untuk DUN Bagan Pinang menjadi DUN kedua milik PAS selepas Paroi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...