ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, September 15, 2009

Tiada ucapan terimakasih buat Si Zalim.


Kebiasaannya menjelang raya akan berlakulah pembebasan seorang dua tahanan ISA Kem Kamunting.


Tahun ini tidak diketahui siapa yang tersenarai untuk dibebaskan. Ramai percaya pembebasan kali ini ada hubungan dengan PRK Bagan Pinang.




Walaubagaimanapun punca utamanya adalah kesan daripada Himpunan Anti ISA 1 Ogos yang lalu. Begitu juga dengan kebencian rakyat terhadap UMNO dan BN melalui keputusan siri-siri PRK yang lalu.

Maka untuk tunjukkan "kebaikan" UMNO pimpinan Najib, akan dibebaskan tahanan ini menjelang raya.
Kini di Kem Kemunting terdapat 2 orang yang dikurung hampir 8 tahun. Mereka berdua ialah Mat Shah Satray dan Dr Abdullah Daud(UTM).

Jika ianya berlaku pembebasan, kita sebagai orang beriman jangan sekali (terutama keluarga tahanan ISA) ucapkan perkataan TERIMAKASIH kepada Sang Penguasa Zalim ini.
Ucapan terima kasih kita bermakna kita setuju bahawa tahanan ISA itu bersalah dan ISA suatu akta yang betul. Jangan sekali !
Sebagai orang beriman, kita yakin pembebasan itu(jika berlaku) adalah berkat doa orang yang dizalimi terutama 10 terakhir Ramadhan ini. Bukannya kerana kebaikan Najib, Hishamudin, Musa Hasan, SB dan deretan nama-nama yang bergelumang dengan najis kezaliman.
Hanya ucapan Alhamdulillah yang layak diucapkan oleh kita. Kita yakin balasan untuk Si Zalim dari Tuhan pasti berlaku.
( kira-kira 2 jam selepas artikel ini ditulis, 5 tahanan ISA termasuk Mat Shah Satray dan Dr Abdullah Daud dibebaskan...Allahuakbar!)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...