ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, December 4, 2009

DAP perlu waspada jerat UMNO.


Selepas PAS dan PKR di serang hebat media barua UMNO, kini tiba pula giliran DAP di serang. Isunya tentang perbuatan pijak gambar 3 ADUN yang belot di Konvensyen DAP Perak minggu lepas.
Akhbar Utusan Malaysia mula menyalakan api perkauman sama seperti lagu "Anak Kecil bermain Api" lagu jahat dalam kursus BTN.

Melihat kepada politik perkauman yang kuat melanda Malaysia masa kini , sewajarnya DAP menjauhi perkara yang boleh "di sangkut" oleh media UMNO untuk meniupkan perkauman.

UMNO sekarang mengintai-ngintai untuk mencari ruang dan peluang untuk "sensasi kembali" 13 Mei. Sasarannya tentulah DAP.

Dalam beberapa isu, DAP mengambil sikap bijak. Antaranya kepulangan Chin Peng ke Setiawan. Sikap DAP "membisu" adalah sikap yang bijak dan tepat. Sebenarnya UMNO sedang pasang "jerat" untuk menunggu ulasan dari DAP. Jika ada, secara automatik bermula JKKK hingga Menteri UMNO akan "menyalak" menuduh DAP sebagai komunis.

Begitu juga isu Perak. UMNO tunggu sahaja silap langkah DAP untuk menuduh DAP sebagai anti Raja Melayu.

Begitu juga kes kematian Beng Teoh. UMNO gagal untuk mengaitkan perarakan mayat Beng Teoh umpama perarakan mayat orang Cina menjelang 13 Mei 1969. Mengapa? Ini kerana orang Melayu juga terlibat menyertainya sebagai sokongan menentang kezaliman .

Oleh itu segala apa isu, Pakatan Rakyat perlu berbincang dan buat kesepakatan bertindak. Perbanyakan program yang disertai oleh pimpinan tertinggi PR untuk melawan dakyah perkauman UMNO.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...