ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, December 8, 2009

INSAN MULIA - Ku Li dan Rahim Nor.




Perjanjian royalti minyak dengan Petronas dan Perjanjian Hatyai dengan PKM membabitkan satu perjanjian yang ditandatangani secara rasmi dan bertulis. Ada saksi. Bahkan saksi itu masih hidup. Sihat bugar lagi.

Royalti minyak membabitkan antara Kerajaan Terengganu dan Petronas yang mewakili Kerajaan Pusat. Saksinya Tengku Razalegh Hamzah. Masih hidup lagi. Boleh jumpa di Gua Musang maupun ruang legar Parlimen.

Manakala Abdul Rahim Nor ketika jadi saksi Perjanjian Hatyai sebagai Ketua SB kemudiannya menjadi IGP dan seterusnya jadi warga Penjara Kajang buat seketika kerana menumbuk Anwar Ibrahim. Beliau sudah bebas dan hidup seperti rakyat biasa.

Dua insan ini iaitu Ku Li dan Rahim Nor adalah dua saksi penting yang terlibat dengan 2 perjanjian. Satu tentang royalti Terengganu dan satu lagi tentang kepulangan Chin Peng.

Kedua insan ini mengakui tentang isi perjanjian yang telah ditandatangani. Satu tentang perlunya hak minyak Terengganu 5% dan satu lagi kepulangan ahli PKM ke tanah air.

Malangnya hak Terengganu dan Chin Peng dinafikan dengan 2 sebab. Pertamanya kerana Terengganu ketika itu diperintah oleh PAS (parti pembangkang) manakala keduanya, kerana Chin Peng berbangsa Cina.

Lihatlah bagaimana kerajaan "pulang"kan royalti bila Terengganu kembali ke UMNO. Begitu juga ahli PKM yang berbangsa Melayu dibenarkan kembali ke tanah air. Benarlah tanggapan Chin Peng bahawa larangan keatasnya semata-mata beliau berbangsa Cina.

Inilah dasar double standard Kerajaan Malaysia terhadap rakyat dan negerinya sendiri. Dasar inilah yang diwarisi UMNO/BN dari penjajah British iaitu dasar pecah dan perintah.

Pecahkan , hidupkan dan timbulkan semangat perkauman selama-lamanya supaya UMNO dapat hidup atas dasar itu!

Jelek dan jahatnya UMNO!
Malangya negara kita, dikala dunia berpegang kepada perjanjian untuk dipatuhi, Malaysia mengambil sikap mundur 360 darjah.
Perlu diketahui, hanya Israel sahaja di dunia moden ini satu-satunya negara yang tidak dipercayai jika menandatangani perjanjian.
Adakah Malaysia juga sama?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...