ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, December 15, 2009

Jangan termakan nasi ini........ !


Cuba anda perhatika tiga bulan kebelakangan ini, media barua UMNO samada akhbar maupun TV begitu rancak dan "meriah" mengadakan berita-berita keburukan tentang kerabat BN samada MCA, Gerakan, MIC dan PPP.


Apa tujuannya ?


Kini, berita pergaduhan sesama "kongsi gelap" MCA diperbesar-besarkan. Serentak itu berita PPP berebut jawatan Presiden diwar-warkan dengan hebat.Giliran GERAKAN akan menyusul pula. Selepas itu MIC pula akan di"godam" dengan isu kuku besi Samy Velu dan anaknya.


Tunggu masa sahaja.


Sekali lagi, apa tujuannya berita-berita keburukan kerabat BN ini diperbesarkan dalam media barua mereka sendiri?


Semuanya untuk menampakkan kepada rakyat bahawa hanya UMNO sahaja yang bersih dari perpecahan. Itu sahaja. Ini namanya projek "mensucikan dan mendewakan" UMNO.


Malangnya kaum kerabat UMNO ini semuanya semacam "makan nasi kangkang" UMNO. Semuanya macam "orang bodoh dalam kebingungan". Yes men dan taat kepada UMNO.


Lihat di sini, mengapa UMNO begitu berani bebaskan hukuman gantung keahlian Ketua Bukit Bendera? Mana suara MCA dan Gerakan ? Semua bisu kerana dah kenyang makan "nasi kangkang UMNO" !


Anda lihat serangan UMNO serentak keatas semua parti politik samada ahli kerabat maupun pembangkang. Sasaranya "di tembak" serentak. Semasa UMNO serang Nga Kor Ming atas isu dana masjid, mereka bebaskan Ketua Bukit Bendera dari penggantungan ahli.


Mereka serang MCA dalam bentuk serangan keatas PKFZ. Semua yang ditangkap bukan pimpinan besar UMNO. UMNO juga main peranan agar krisis MCA dilambat-lambatkan untuk di selesaikan supaya orang MCA kehilangan pengaruh keatas BN. Biar UMNO sahaja berkuasa penuh keatas BN.


UMNO sedang membuli dan menjajah semua kerabat BN menggunakan taktik penjajah dulu, pecah dan perintah. Malangnya semuanya masih khayal kerana " makan nasi kangkang UMNO".


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...