ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, December 1, 2009

Hoi! Pak Menteri...adakah anda punya SATU TELINGA?



Akhirnya PM Najib melalui Menterinya Nazri mengakui "kejahatan" BTN. Baguslah kalau begitu. Ini menunjukkan Najib dan Nazri sahaja punyai "dua telinga". Mengakui kesalahan dan kejahatan adalah suatu yang amat mustahil bagi semua Menteri UMNO!

Cumanya Mahyudin, Noh Omar, Shahrizat ,Ahmad Maslan dan Hishamudin masih lagi punya "telinga yang satu"! Betullah kata pujangga Pak Samad Sasterawan Negara bahawa ramai menteri kabinet punya telinga yang satu tapi lidah banyak bercabang...penipu rakyat!

BTN umpama suku sakat ISA. Jika ISA digunakan untuk menyiksa tahanan secara kekerasan minda dan fizikal, BTN pula adalah untuk "menyiksa dan mendera" minda dan fikiran peserta. Diwajibkan hadir, jika tidak hadir tiada kenaikan pangkat dan tidak berpeluang melanjutkan pelajaran ke luar negara.

BTN membuktikan kejahatan UMNO untuk menimbulkan semangat perkauman di negara kita. Cuba kita bayangkan bagaiman BTN yang diletakkan dibawah Jabatan Perdana Menteri dan secara automatiknya di bawah pengetahuan Perdana Menteri. Maknanya PM mengetahui doktrin jahat ini digunakan dan diamalkan.

Peliknya UMNO, BTN diwujudkan untuk timbulkan semangat perkauman anti-Cina dan dalam masa yang sama mereka wujudkan Kementerian Perpaduan Masyarakat untuk pupukan semangat perpaduan kaum. Apa maknanya ini semua? Dasar lidah bercabang!

Sebab itulah kita lihat puluhan tahun dan berbilion RM dicurahkan untuk perpaduan, tiada hasil dapat dibanggakan.

Kita yakin jika UMNO ada BTNnya, MCA dan MIC juga ada "BTN" masing-masing. Itulah gambaran "perpaduan" BN. Masing-masing curiga satu sama lain dan punyai niat yang jahat antara satu sama lain.

Apa yang pasti, semakin banyak kursus BTN diadakan, semakin luas jurang perkauman Melayu-Cina dan semakin banyak tanah dan hak orang Melayu dijual oleh UMNO!

Memangpun patut TG Nik Aziz melaknat UMNO! Anda bagaimana weeh?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...