ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, July 31, 2008

Pakat-pakat tengok weeh! Pelakon handalan pada 31hb Ogos


Bulan Ogos datang lagi. Bulan inilah banyak duit rakyat akan dilahapkan lagi "dikedarahkan" oleh pemimpin negara atas dasar patriotik. Kononnya! Anda lihat pada bulan ini, pemimpin-pemimpin UMNO akan berkokok lagi menyalak lagu Malaysia Gembilang! Patriotik konon. Jutaan RM akan dilanun oleh UMNO untuk rayakan Hari Kebangsaan. Duit itu akan diagih-agihkan sesama kroni. Anda lihat atas nama patriotik, UMNO rompak duit rakyat untuk rayakan Hari Kebangsaan. Itulah UMNO. Mari kita pakat lihat tahun ini berapa pula bujet untuk rayakan Hari Kebangsaan. Tentunya jutaan weeh!.

Pada 31hb nanti, anda lihatlah "perompak-perompak bersenjatakan keris telanjang" ini berdiri atas pentas sambil mengibarkan bendera Malaysia. Patriotik konon! Rakyat pakat tengoklah nanti wajah-wajah "pelakon-pelakon" handalan tanpa segan malu kibarkan Jalur Gemilang. Tentu seronok tengok Si Najib kibarkan bendera Jalur Gemilang di tangan kanannya sambil tangan kirinya berlumuran komisen Sukhoi MIG dan Submarine!

Tahukah kita semua? Perayaan Kemerdekaan kali ke 51 kali ini, kita kehilangan sesuatu? Apa dia? Pulau Batu Putih! Layakkah Hamid Albar dan Rais Yatim pegang bendera kebanggaan negara? Sepatutnya Syed Hamid, Rais dan Gani Patail kita tugaskan mereka bertiga jaga Pulau Pisang sebagai hukuman kegagalan mereka membela kedaulatan Pulau Batu Putih.
Tahukah anda telah 5 tahun kita rayakan kemerdekaan dalam keadaan Bahasa Melayu dihina di tanahair sendiri angkara Tun Mahadhir dan UMNO?

Menjelang Tahun Kemerdekaan ke 51 ini, banggakah kita semua menjadi warga Malaysia yang berketuakan "pelahap harta rakyat"? Mungkin jika Tok Janggut, Mat Kilau, Mat Saleh, Dato Bahaman, Haji Abdul Rahman Limbong, Si Pitung, Rentap dan Datuk Maharaja Lela masih hidup tentunya mereka berhijrah ke negeri lain kerana malu yang amat sangat kepada perangai jelek anakcucu mereka!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...