ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, July 1, 2008

Kassim yang tidak Selamat

Kemunculan buku baru Kassim Ahmad(ahli UMNO)berjodol : Mencari Jalan Pulang;Dari Sosialis kepada Islam terbitan Feb 2008 bakal menimbulkan kontroversi baru. Bukunya yang bertajuk : Hadis suatu penilaian semula telah diharamkan oleh Majlis Fatwa.
Kassim adalah bekas Pengerusi Partai Sosialis Rakyat Malaya(PSRM). Beliau kemudian masuk UMNO semasa era Mahadhir. Pernah cuba mempopularkan KOD 19 yang dibawa oleh Rashad Khalifah. Ajaran KOD 19 adalah asalnya daripada ajaran Bahai. Antara kandungan KOD 19 cuba memberi tarikh kiamat dengan kaedah nombor. Rashad Khalifah dibunuh di Amerika Syarikat.

Dulu banyak artikel-artikel Kasim tersiar oleh akhbar arus perdana. Fahamannya yang menolak hadis mendapat tempat dalam UMNO. Antara pertubuhan yang mendokongnya seperti Jemaah Al-Quran Malaysia dan Sisters In Islam(SIS). Yang peliknya ramai ada latarbelakang ugama dalam UMNO seolah-olah merestui fahamannya bersarang dalam UMNO seperti Nakhaie, Mashitah, Mat Zin dan Hamid Othman.
Kesudian Tun Mahadhir menulis kata pengantar dalam buku Kassim seolah mengiyakan fahaman sesat itu. Ini tidak menghairankan kerana Tun sendiri mempunyai puluhan koleksi kata-kata yang boleh membatalkan iman.
Sepatutnya apabila usia diambang sore, Kassim sudah jumpa jalan pulangnya menuju alam kubur. Tak perlu mencari-cari. Kalau Kassim masih mencari-cari jalan pulang dengan kaedah matematik dan logik akal, Kassim akan jumpa jalan menuju neraka! Taubatlah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...