ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, July 6, 2008

Tentera-Rakyat berpisah tiada

Imej Angkatan Tentera Malaysia(ATM) bakal tercemar. Kesudian ATM untuk duduk dibawah ketiak IGP Musa adalah sesuatu yang memalukan. Apa rasionalnya ATM hendak dibabitkan dengan PDRM yang terkenal sebagai "anjing kerajaan"? Watak jahat Musa sebagai pembawa tilam dalam perbicaraan Anwar masih diingati oleh rakyat.
Cuba kita amati timbulnya ideal untuk membawa bersama ATM. Ianya timbul setelah Anwar ingin membawa kes Musa dan AG Gani ke mahkamah dan akuan bersumpah Raja Petra tentang pembabitan Najib dalam kes Altantuhya. Apabila Najib, Musa dan Gani merasakan kedudukan mereka tergugat, sesuatu yang pantas perlu diadakan :
i) Kes liwat Anwar direka timbul.
ii) Pembabitan ATM dalam politik Malaysia.

Timbul dikepala rakyat, mengapa ATM hendak digunakan untuk menghalangi rakyat dari berdemo dan berkawal di ibunegara?
Menurut Panglima ATM, mereka akan menunggu arahan Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk melaksanakan tugas. Adakah di zaman Pak Lah ini, KDN ketua kepada ATM bukannya Seri Paduka Yang Dipertuan Agong selaku Panglima Tertinggi ATM? Alangkah malangnya Malaysia!
Untuk warga ATM, masihkan anda hormati Najib yang melanun duit Sukhoi dan submarine? Adakah anda sanggup dituduh dan diludahi rakyat sebagai "anjing kerajaan?". Sanggupkah anda duduk dibawah ketiak Musa yang menipu dalam kes Anwar? Anda masih ada maruah?
Mulai saat ini rakyat Malaysia mula dilanda kebimbangan kemungkinan C4 akan hilang lagi! ATM lebih baik buat rondaan jaga stor C4 daripada kawal KL. Kerana hilangnya C4 bermakna bumi ini akan kehilangan satu lagi nyawa!
Soalan cepu emas...Menteri mana yang jaga C4 weeh?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...