ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, July 2, 2008

Hey kawan! Amerika dah lama jajah kita.


Apabila Amerika suarakan tentang ketelusan perbicaraan Anwar maka berbunyilah suara kononnya mereka menentang campurtangan Amerika. Tengoklah selepas ini gendang anti-Amerika akan dipukul oleh Khairy, Hishamudin, Firdaus(Imam Sepak Tong Undi) dan budak-budak hingusan UMNO. Mereka akan berdemostrasi depan Kedutaan Amerika. Maka buat sekian banyaknya isu Anwar agen Amerika akan diwar-warkan di media.Hebat betul lakonan budak-budak hingusan UMNO.


Hoi! Sejak bila Malaysia bebas pengaruh Amerika? Hoooi! Sejak bila Malaysia tidak duduk bawah ketiak Amerika?

Untuk fakta, Dr Mahadhir pernah bayar jutaan ringgit untuk bertemu Presiden Bush. Bayar pada pelobi Yahudi. Kerajaan Malaysia pernah menerima desakan Amerika agar mengizinkan PLO hantar wakilnya untuk Persidangan Menteri Luar OIC sedang pada masa itu HAMAS telah menguasai Kerajaan Palestin. Kerajaan Malaysia menerima desakan dan nasihat Amerika menahan aktivis Islam untuk disumbat dalam Kem Kemunting(ISA) dan yang terbaru Kerajaan Malaysia begitu patuh menerima arahan pihak Amerika agar menutup gerai Kerajaan Iran dalam pameran persenjataan 2 bulan lalu. Dan sekarang rundingan FTA masih berlangsung yang bakal memangsakan dan memiskinkan rakyat.

Sudah menjadi kebiasaan pemimpin dunia ketiga seperti Malaysia akan mengaitkan orang-orang yang menentang mereka sebagai agen-agen kuasa asing. Perkara ini akan dilagukan berulang kali hingga rakyat akan percaya. Taktik yang pernah digunakan oleh Nazi Jerman.

Kadang kala pemimpin korupsi seperti UMNO lupa tentang peribahasa Amerika : Kita boleh menipu semua orang dalam satu masa tetapi kita tidak akan dapat menipu semua orang dalam semua masa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...