ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, April 14, 2013

PRU 13 : Sasaran orang Cina ?


Menjelang PRU 13 ini, UMNO merasakan ancaman dari PAS dan DAP paling menonjol berbanding dengan PKR.

 Ini berdasarkan rentetan peristiwa selepas PRU 12. Selepas PRU 12, tiada langsung wakil rakyat PAS yang melompat parti. Manakala dari DAP hanya seorang. Wakil rakyat PKR paling ramai melompat parti.

Strategi UMNO menghadapi PAS dan DAP ialah memecah belahkan ikatan kerjasama mereka. Itu yang utama. Malangnya itu tidak berjaya. Walaupun menggunakan isu Hudud, DAP dan PAS tidak termakan umpanan itu. Bahkan makin ramai ahli DAP memahami hudud mengikut wajah yang sebenar.

Kini UMNO kepanasan dan mati akal.

UMNO guna pelan kedua. Cipta klip video lucah. Sasarannya pimpinan atasan PAS. Manakala serangan keatas DAP dengan 4 cara :

1) Menayang filem Tanda Putera. Sasaran penonton adalah orang Melayu. Matlamatnya menyemai rasa benci terhadap orang Cina. Dalam peristiwa itu ada kaitan dengan 13 Mei. Dan PRU 13 kali ini jatuh  pada bulan Mei. Ini bukan kebetulan tetapi perancangan.

2) Anda lihat UMNO menggunakan Bapa Rasis Malaysia, Dr Mahathir untuk "menyiram" minyak bagi hidupkan api perkauman. Ucapan Mahathir yang juga penasihat NGO Rasis Perkasa tentang Lim Kit Siang di Gelang Patah adalah permulaan langkah UMNO menjana api perkauman.

Ingat Mahathir adalah "pakar" merancang kejahatan ! Mahathir pandai lontar batu,sembunyi tangan. Peristiwa rusuhan di Sabah setelah Berjaya tumpas adalah perancangan jahat Mahathir.

3) UMNO juga gunakan ROS untuk "mematikan" DAP. Kemungkinan ROS akan batalkan pendaftaran DAP menjelang PRU 13. Siasatan 2 hari menjelang penamaan calon bertujuan memastikan DAP dalam dilema.
Bagaimanapun kenyataan DAP mahu guna simbol BULAN jika dibatalkan pendaftaran merupakan satu "gempa bumi berskala 9.99 richer " buat UMNO !

4) UMNO juga gunakan SPR untuk psiko pemikiran orang Cina. Tarikh PRU 13 pada bulan Mei bukan satu kebetulan. Tujuannya menakutkan orang Cina tentang 13 Mei.

PRU 13 berlangsung bulan Mei. Peristiwa 13 Mei berlaku selepas PRU ke 3.

UMNO ingin mengugut orang Cina jika calon UMNO tewas, "bermakna orang Cina bencikan Melayu " . Itulah maksud Mahathir dan juak-juaknya yang rasis !

Langkah terbaik untuk semua orang Cina ialah senantiasa bersama PAS. Bersama PAS bermakna anda selamat dari kejahatan rasis UMNO. Manakala pimpinan PAS dan DAP teguhkan lagi ikatan erat persahabatan sejati untuk hadapi kejahatan rasis UMNO.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...