ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, April 21, 2013

PRU 13 : Kita sengaja tolak rezeki?




Pertembungan 7 kerusi antara PAS dan PKR sesuatu yang amat memalukan dan tidak sepatutnya berlaku.

Soal pucuk pimpinan PAS Pusat membuat keputusan Isnin ini itu soal kedua.

Mengapa ianya berlaku? Bukankah sepatutnya sudah selesai seusai PRU 12 berlangsung. Dari tahun 2008 hingga 2012 , apa yang kita buat untuk selesaikan isu kerusi ?

Apabila ianya berlaku (Hari Penamaan Calon) , barulah kita gelabah. Mahu buat mesyuarat dan berbincang. Masa kita sudah terbuang di situ.

Di kala musuh sudah fokuskan sasaran, kita baru bermesyuarat untuk bincang di mana mahu letak posisi senjata dan askar kita!

Sepatutnya semalam Hari Penamaan Calon, PR sudah menang pusingan pertama jika berlangsung pertandingan satu lawan satu. Tetapi kita sengaja cari "bala" !

Dikala ramai calon UMNO dan BN pilih mahu jadi calon Bebas, PR pula "seronok sakan" bertarung sesama sendiri !

Satu soalan, adakah di peringkat Pusat PAS dan PKR  masih timbul curiga dan mahu membolot kerusi tanpa pedulikan perasaan rakyat yang berjuang untuk jatuhkan HANYA UMNO dan BN ?

Soal "lawan sesama sendiri" sepatutnya tidak berlaku jika pimpinan atasan mengambil satu ketetapan yang tegas dan patut. Ahli bawahan akan akur. Lebih-lebih lagi ahli PAS yang terkenal dengan ,"Kami dengar dan kami patuh".

Ingat PRU 13 ini adalah pertarungan antara hidup dan mati. Jangan disia-siakan harapan rakyat. Jangan kita ubah slogan kita dari Pakatan Harapan Rakyat kepada Pakatan Hampakan Rakyat!

Ingat! Musuh yang kita hendak jatuhkan bukan JKKK tetapi kerajaan. Oleh itu kesatuan dan kerjasama amatlah dituntut di peringkat maksima.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...