ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, June 19, 2011

9hb : Katak ditelan Ular Anaconda!


Kuala Lumpur bakal dibanjiri oleh "monyet", " katak" dan manusia pada 9hb Julai nanti. Tentunya KL berbesar hati menyambut tetamu-tetamu yang sememangnya ditunggu-tunggu.

Kumpulan "monyet" diketuai oleh menantu mantan PM. Mengapa digelar "monyet" ? Ini adalah gelaran yang diberi oleh Khairy Jamaludin pada hari akhir Perhimpunan UMNO 2007 kepada Perhimpunan BERSIH1.0.

Khary kata yang suka buat demo itu ialah monyet. Pada 9 Julai nanti, Khairy memakan sumpahnya menjadi monyet jalanan.

Apa motif Khairy bertindak demikian yang sememangnya berlawanan dengan pucuk pimpinan UMNO?

Barangkali Khairy ingin beritahu PMNajib bahawa beliau masih berbisa dan berpengaruh kepada UMNO dan Pemuda UMNO. Sekurang-kurangnya hendak nyatakan bahawa "dia masih hidup lagi" !


Sehari dua ini, tindakan Khairy agak pelik dan berani. Antaranya Khairy setuju dengan Pakatan Rakyat tentang isu video 3T.


Kemudian hendak turun bersama dalam Perhimpunan BERSIH 2.0. Walaupun mempunyai sikap berlawanan dengan BERSIH 2.0, sekurang-kurangnya Khairy setuju dengan cara demostrasi untuk tunjukkan perasaan hati masing-masing.


Lagi yang bagusnya Khairy bersama pemuda UMNO hendak turun pada 9hb Julai nanti dalam suasana aman dan harmoni sama seperti BERSIH 2.0.

Terkini, Khairy sindir mentor PMNajib, Mahathir dengan ungkapan, "Robert Mugabe tiba di Malaysia. Apa yang kita dapat dengan menjemput pemimpin macam dia? Dah lama dah... patut berhenti dialog cam ni".

Tentunya Najib, Mahathir dan Mukhriz panas telinga dengar sindiran Khairy.
Berlawanan dengan Ibrahim Ali dan kuncu-kuncunya dalam PERKASA. Awal-awal lagi beritahu rakyat Malaysia akan berlaku kereta terbakar dan bom api.


Sah! Puak-puak Perkasa akan lakukannya sebab ketuanya telah memberi gambaran apa bakal terjadi pada 9hb nanti.


Peliknya, polis terkebil-kebil sahaja melihat telatah jahat Ibrahim Ali. Sama seperti sikap polis dalam menangani isu video Rahim Tamby Chik dan gengnya.


Antara monyet, katak dan manusia yang bakal berarak nanti, tentunya katak yang agak pelik dan ganas. Peliknya, katak saiznya kecil tetapi cakapnya besar. Mahu bakar kereta dan lontar bom api.


Monyet menentang BERSIH 2.0, tetapi secara "gengtleman". Mahu demo secara aman sebagai tunjuk sokongan kepada SPR. Moga-moga monyet akan bertukar menjadi manusia.


Katak pula bagaimana? Bunyinya kuat memanggil hujan(trak water cannon) tetapi akhirnya katak bakal ditelan ular yang besar ( manusia dan monyet) !

Ibrahim Ali selamat? Dia bakal kembali menjadi berudu yang hidup dalam tempayang budu!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...