ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, January 7, 2011

Adakah APCO seperti Penasihat Tentera ?


Israel terkenal sebagai Negara Pengeksport pakar-pakar dalam bidang perisikan, ketenteraan dan keselamatan. Banyak negara di dunia ini mengambil pakar- pakar daripada Negara Zionis ini untuk dijadikan penasihat dalam hal-hal perisikan, ketenteraan dan keselamatan.


Antaranya seperti Sri Lanka. Dahulu negara tersebut menghadapi ancaman peperangan gerila Tamil Elam yang menuntut negara merdeka untuk kaum Tamil. Untuk menghadapi ancaman tersebut, Colombo menggunakan penasihat tentera dari Israel. Secara automatik tentunya Israel mengaut keuntungan dengan penjualan senjata dan penggunaan tenaga pakar.


Walaupun menggunakan penasihat Israel, perang antara tentera Sri Lanka dengan Gerila Tamil Elam berpanjangan. Ini adalah tektik Israel agar semakin lama peperangan berlaku semakin banyak senjata dibeli dari Israel dan semakin panjang tempoh penggunaan penasihat Zionis itu.


Singapura juga menggunakan penasihat Israel dalam bidang ketenteraan. Ini kerana bentuk geografi negara tersebut sama seperti Israel di Timur Tengah. Israel dikelilingi oleh Arab manakala Singapura dikelilingi oleh Melayu juga persamaan dari segi saiz luas kedua negara.


Begitu juga dari segi sejarahnya. Israel asalnya milik Palestin manakala Singapura asalnya milik Kesultanan Melayu Johor.


Penasihat Zionis digunakan oleh negara yang berada dalam situasi peperangan seperti Sri Lanka dan situasi ancaman sekeliling seperti Singapura adalah Penasihat Tentera.


Bagaimana dengan negara yang aman tetapi menghadapi ancaman parti pembangkang? Tentunya Penasihat Tentera tidak sesuai digunakan. Yang sesuai adalah Penasihat Keselamatan, Perisikan dan Pengaturan Strategi.


Inilah yang digunapakai oleh UMNO sekarang. Pengambilan Syarikat APCO Zionis yang diketuai oleh bekas-bekas orang penting Zionis seperti bekas Duta dan Pegawai Tentera untuk berkhidmat dengan Kerajaan UMNO adalah sesuai untuk menghadapi ancaman pembangkang.


Lihatlah kronologi-kronologi peristiwa yang berlaku di negara kita. Begitu "cantik" ianya diatur oleh APCO.


Setiap peristiwa adalah silih berganti dan juga penukaran isu-isu. Peranan APCO bukan sahaja untuk lagakan antara sesama parti pembangkang seperti DAP dengan PAS atau PAS dengan PKR tetapi meliputi sesama ahli dalam parti yang sama. Lihatlah apa yang berlaku dalam PKR. Perkara yang sama juga bakal berlaku dalam PAS dan DAP jika tidak dibendung awal.


Kerja APCO adalah menghidupkan api perkauman, melagakan sesama parti pembangkang, ugutan, mengajar polis bertindak ganas terhadap ahli pembangkang, memanjangkan usia ISA, melagakan Raja Melayu dengan Kerajaan Negeri yang di kuasai Pakatan Rakyat dan pelbagai perkara lagi.


Yang penting, agar UMNO terus berkuasa di negara ini dan APCO terus dapat ganjaran RM70 juta!

4 comments:

Anonymous said...

seo backlink seo reports backlink service forum backlinks

Anonymous said...

tokpepijat.blogspot.com try this website Majikan tidak akan perlu mengubah masa gajian atau upah standar untuk mematuhi menggunakan urutan pemotongan

Anonymous said...

Hey there! I just wish to give you a huge thumbs up for the great information you have got here on this post. I'll be returning to your website for more soon.

[url=http://xrumergeek.com]backlink service[/url]

Anonymous said...

You are so cool! I don't believe I've truly read anything like that before. So wonderful to find somebody with unique thoughts on this subject matter. Really.. thanks for starting this up. This site is something that is needed on the internet, someone with a bit of originality!

[url=http://truebluepokies4u.com]http://truebluepokies4u.com[/url]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...