ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, January 27, 2011

Tak malukah anda?


Semua agama dan bangsa tidak setuju dengan perbuatan zina atau seks tanpa nikah. Tiada diketahui selain Islam , samada agama Buddha, Hindu, Kristian bahkan Yahudi ada mempunyai hukuman ke atas penzina.


Cantiknya Islam kerana mempunyai satu sistem yang menegah sesuatu keburukan sebelum berlaku. Juga mempunyai hukuman yang adil untuk dihukumi. Ini adalah kerana undang-undang itu adalah dari Allah Taala yang mencipta makhluknya.


Pelik melihat bagaimana Chua Soi Lek masih diangkat menjadi Presiden MCA walaupun beliau mempunyai rekod moral yang buruk iaitu pernah berzina.


Adakah Soi Lek tiada merasai rasa berdosa dan bersalah? Adakah ahli MCA yang ramai berugama Buddha dan Kristian tidak rasa malu mempunyai seorang Presiden yang rendah moralnya?


Pernah terjadi dalam sejarah pertandingan meebut jawatan Presiden Amerika, seorang calonnya dilihat masuk ke dalam rumah seorang wanita cantik dan keluar dari rumah wanita itu keesokkan harinya.


Apabila media membongkarkan peristiwa tersebut, calon Presiden itu menarik diri kerana masih ada dalam dirinya nilai moral. Dan sudah tentu rakyat Amerika juga tidak akan mengundinya jika dia bertanding.


Mengapa?


Kerana mereka meletakkan nilai moral sebagai asas penting menjadi pemimpin walaupun amalan zina menjadi budaya harian mereka. Tetapi untuk menjadi pemimpin, rakyat Amerika yang majoritinya berugama Kristian tetap melihat perkara moral sebagai satu kewajipan untuk memilih pemimpin.


Sebaliknya kita melihat MCA "rela" berketuakan seorang yang rendah moralnya menjadi Presiden.


Adakah Ketua Wanita MCA dan anak buahnya suka dan redha dengan perbuatan Presidennya yang menduakan dan curang terhadap isterinya?


Atau mereka juga punya suami yang mempunyai perbuatan yang sama dengan Presidennya?


Ini semua gara-gara berguru dengan UMNO selama 50 tahun, maka nilai moral sudah dibuang dalam bakul sampah.


Bukankah UMNO penuh dengan pemimpin yang suka bermukah, perogol, perasuah, peraba bahkan pembunuh?

Tak malukah anda ahli MCA punya Presiden yang buruk akhlak?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...