ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, January 21, 2011

Sarung Tangan lawan Rasuah



Pelik apabila Presiden "seks" MCA menyentuh tentang perkara bersalam dalam PRK Tenang. Tiada diketahui samada pelakon "video seks" itu sengaja menyentuhnya untuk mempersendakan atau sememangnya jahil akibat mendapat fahaman "ajaran Islam ala UMNO'.


Barangkali Chua Soi Lek bertujuan agar pengundi Cina seramai 5,635 di Tenang menjauhi PAS.


Kita melihat pencalonan wanita oleh PAS dalam PRK Tenang ini mempunyai banyak hikmat. Kita tahu bumi Johor adalah "gersang dan kering kontang" dengan pengaruh PAS. Untuk menang barangkali amat tipis mengikut perkiraan logik.


Tetapi PAS banyak mendapat manafaat dalam beberapa perkara di PRK Tenang. Antaranya :

1) Medan dakwah.

Kali ini dengan dengan isu bersalam antara lelaki perempuan. Dengan tercalonnya wanita sebagai calon PAS, banyak pihak terutama non Muslim mempelajari adab dan hukum Islam dalam bab bersalam. Disini berlakunya penyebaran dakwah dan ilmu Islam kepada non muslim.


Lagi penting, tidak bersalam itu tidak menjejajaskan kerja wakil rakyat berbanding boleh bersalam lelaki-perempuan(ajaran UMNO) tetapi banyak "lahap" duit rakyat!


Semakin orang lelaki Cina dan India tahu, jika calon wanita PAS tidak bersalam dengan mereka bukan penghinaan tetapi satu kepatuhan agama. Kepatuhan agamalah yang menjauhi PAS dari rasuah.

2) Satu penghormatan kepada Wanita.

Tentunya Majlis Syura tahu dengan tercalonnya wanita sebagai calon bakal mengundang fitnah. Tetapi kita boleh mempelajarinya bagaimana dapat mengelakkan, menangkis dan "menyerapkan" fitnah itu. Ini melahirkan percambahan idea dan pelbagai buah fikiran untuk memikirkannya. Bahan hasilnya nanti boleh dipratikkan dalam PRU 13 di kawasan-kawasan yang ada calon wanita PAS.

Kini, orang Cina dan India tahu oleh kerana ramai pemimpin UMNO/BN suka bersalam dengan perempuan atau sebaliknya dengan membelakangi hukum agama maka terjadinya banyak skandal seks di kalangan pimpinan BN seperti raba meraba , rogol, video seks dan sewaktu dengannya.


Betul tak Chua Soi Lek?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...