ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, November 19, 2010

Dua Tarikh yang perlu anda ingati.




Sekonyong-konyong media barua UMNO Utusan Malaysia menimbulkan isu 13 Mei. Jika sebelum ini, lagu 13 Mei akan di dendangkan dalam kempen pilihanrayta umum, kini ianya timbulkan kembali untuk dijadikan sebagai Hari Bersejarah seperti Tarikh Kemerdekaan.



Percubaan pertama untuk "mendaulatkan" 13 Mei gagal apabila satu program yang dirancangkan pada tarikh tersebut untuk dirasmi oleh Dr Mahathir di Terengganu dibatalkan atas desakan PAS dan NGO yang lain walaupun akhirnya diadakan juga pada tarikh yang lain.



Malangnya provokasi Utusan untuk mengajak PMNajib menyokong tarikh 13 Mei dijadikan "Hari Perkauman"(mengikut perspektif perkauman UMNO) gagal menarik minat PMNajib.


Najib sekadar setuju ianya dijadikan pengajaran dan iktibar agar tidak berlaku lagi. Itu sahaja. Najib lebih sayang dengan konsep 1Malaysianya.


Jika sebelum ini Muhyiddin berjaya mengikut rentak golongan UMNO/PERKASA untuk menjadikan subjek Sejarah sebagai subjek wajib. Muhyiddin mengumumkan dasar itu atas pentas UMNO tanpa apa-apa rundingan rasmi dengan kompenen BN.


Yang pastinya tarikh 13 Mei dan 19 November adalah satu tarikh berdarah yang mengorbankan rakyat Malaysia angkara kejahatan UMNO. 13 Mei 1969 adalah satu angkara perancangan UMNO setelah kehilangan undi majoriti dalam PRU 1969. Manakala 19 November 1985 adalah satu angkara UMNO yang bencikan golongan agama dan ulamak.



13 Mei bukti UMNO anti Cina manakala 19 November bukti UMNO anti ulamak.



Munafiknya UMNO yang kononnya membela Melayu dan Islam tetapi pada tarikh 19 November 1985 di Memali, seorang Ulamak dan orang-orang kampung terkorban angkara usul yang dibuat dalam Perhimpunan UMNO.



Pimpinan Pakatan Rakyat perlu adakan satu forum untuk bincangkan tarikh 13 Mei dan 19 November sebagai satu serangan balas terhadap perkauman UMNO.

1 comment:

Me said...

minta izin share ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...