ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, October 25, 2010

Rosmah menangis keinsafan depan Ulamak Muda?



Kasihan nasib menimpa "Menteri PERMATA" Datin Seri Rosmah Mansor yang mendakwa dirinya sebagai Wanita Pertama bagi Negara Malaysia. Bertimpa-timpa nasib malangnya. Malangnya bukan kerana kerugian bisnes atau PMNajib kahwin dua. Tidak. Tetapi kerana mengulangi kesilapan demi kesilapan.





Kita melihat beliau sebagai wanita yang tiada tempat untuk merujuk masalah agama. Sepatutnya sejak kes " cium laga" dengan artis Bolywood lagi sudah ada pihak "berani" menegurnya. Khususnya oleh Mufti Perak atau JAKIM atau Penasihat Agama PM.





Rosmah ulangi lagi "kejahilannya" dengan memeluk pemain badmintom negara dalam Piala Thomas. Juga tiada pihak "berani" menegur akhlak yang tidak elok ini. Kemudian Rosmah masuk masjid untuk khatam Al Quran tanpa menutup aurat yang sempurna dalam bulan Ramadhan. Pun tiada pihak menegurnya.





Barangkali bagi Rosmah, tiada teguran bermakna tiada kesalahan!



Terkini, walaupun berlaku bulan Ogos tetapi isu ini baru "meletup" dengan kisah Festival Fesyen Busana Muslimah di Monte Carlo dengan penghinaan nama Rasulullah yang diterbalikkan.




Kali ini, ada pihak membelanya iaitu pasukan yang diketuai Fathul Bari dan Fadlan Othman yang dikenali sebagai Ulamak Muda UMNO(ILMI). Inilah pembelaan ketiga oleh Ulamak Muda UMNO terhadap majikannya. Pertama isu royalti Kelantan dan kedua mengenai "duit judi" di Pulau Pinang.


Semasa peristiwa kemasukan anak buah Shahidan Kasim ke dalam UMNO tempohari, Fadlan Othman menyatakan tujuan utama masuk UMNO adalah untuk menegur UMNO dari sudut percanggahan dengan Islam.


Sepatutnya isu kejahilan Rosmah sudah selesai dengan kemasukan Fathul dan Fadlan dalam UMNO. Malangnya tiada perubahan berlaku dalam diri Rosmah.


Barangkali Ulamak Muda takut untuk menegur Rosmah. Sama seperti Ulamak Tua UMNO seperti Yusof Nor, Wan Mokhtar, Abdullah Zin, Hamid Othman. Cuma Nakhael Ahmad berani menegur Rosmah. Itupun di saat waktu sore beliau memimpin YADIM.


Semuanya rela jadi "terompah kayu" yang rela dibawa ke tandas oleh UMNO.


Alangkah cantiknya jika Ulamak Muda berdakwah kepada Rosmah hingga Rosmah menangis keinsafan.....

Atau barangkali Fathul Bari, Fadlan serta kawan-kawannya masih trauma dengan nyanyian ISA dan Kem Kemunting? Mujurlah Shahidan Kasim menyelamatkan keadaan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...