ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, October 3, 2010

Masih Gurkha kah lagi Ku Li ?


Gurkha adalah satu entiti yang senonim dengan kesetiaan. Merujuk kepada sejarah ketenteraan British dahulu, British sering menggunakan khidmat mereka untuk menjadi tentera. Gurkha sering diletakkan dalam pasukan khas seperti komando dan menjaga pemimpin tertinggi. Ini kerana Gurkha yang berasal dari Pergunungan Himalaya dan bernegarakan Nepal ini dikenali sebagai setia kepada tuannya.


Jika anjing dikenali haiwan yang setia kepada tuannya, maka bagi ketegori manusia Gurkhalah yang paling setia kepada majikannya.


Semasa Ku Li bubarkan Semangat 46 dan masuk UMNO, beliau isytiharkan dirinya sebagai Gurkha kepada UMNO.


Apa makna ini?


Maknanya, sanggup setia kepada UMNO hingga ke "titisan darah terakhir". Juga setia mentaati perintah UMNO.


Itulah sebabnya TPM Muhyiddin canangkan agar KU Li bukan sahaja jadi Pengarah PRK Galas bahkan merangkumi calonnya sekali.


Soal niat sebenar Muhyiddin berbuat demikian adalah soal kedua. Tetapi jika ini menjadi arahan UMNO, Ku Li sebagai Gurkha "wajib" taat arahan ini kerana Ku Li telah isythar beliau adalah Gurkha UMNO. Mesti dengar dan taat !


Soal rendah martabat atau menghina darjat darah rajanya bukan isunya. Isunya apa sahaja arahan dari pucuk pimpinan, KU Li kena akur. Krana Ku Li adalah Gurkha.


Gurkha bermakna taat apa sahaja arahan majikan (ketua). Hatta jika diarah "bunuh diri"pun seperti jadi calon dalam PRK Galas ini kena patuhi.


Ku Li terkenal dengan prinsipnya. Ku Li kena kekalkan prinsipnya jika mahu dihormati.


Ku Li boleh "mengelakkan" dari mengamalkan "amalan" gurkhanya.

Bagaimana ?

Tanggalkan baju Gurkhanya dan masuk PAS. Jangan jadi seperti anak Yatim yang membakarkan jambatan tetapi akhirnya menyeberang lautan "nanah" untuk masuk semula UMNO.

Ku Li, susah benarkah tanggalkan baju Gurkha anda?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...