ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, January 29, 2010

Najib semakin hilang kawalan..........


Bertimbun-timbun bebanan masalah dipikul PM Najib. Adakah ini hukuman karma tentang gadis Mongolia?



Semua PM Malaysia sebelum Najib masuk Sri Perdana dalam keadaan selesa. Tapi tidak buat Najib. Bermula masalah Perak, kekalahan demi kekalahan dalam PRK, perebutan kuasa dalam MCA, PPP dan Makkal Sakti. Itu belum lagi dengan kehilangan enjin jet semasa jadi Menteri Pertahanan.



Terkini dengan pembabitan Ku Li dalam isu royalti minyak Kelantan. PM Najib sekadar ulas untuk kaji dengan ucapan Ku Li itu.



Kita melihat PM Najib semakin hilang kawalan terhadap ahli UMNO dan BN. Suaranya tidak lagi dihormati.



Jika auranya berkarisma tentulah ahli UMNO dan BN tidak berani "angkat kepala" menentang kata-katanya.



Mengapa MCA masih bertelagah? Mengapa PPP masih dengan isu kesahihan Presidennya? Malah "berkat"nya Najib merasmikan Makkal Sakhti menyebabkan parti itu "berperang" rebut penerajuinya.




Kini Ku Li berani naik pentas untuk berceramah bersama pemimpin PAS. Mengulangi apa yang pernah dilakukannnya 15 tahun yang lalu ketika bersama S46 dan Angkatan Perpaduan Ummah.




Menyimpan Ku Li dalam UMNO bermakna memberi lesen kepada semua ahli UMNO untuk naik pentas berceramah bersama PAS dan PR.



Membuang Ku Li dari UMNO bermakna tiada lagi tentangan sengit untuk jawatan Presiden UMNO . Cumanya UMNO Pusat perlu ucapkan selamat tinggal buat Kelantan. Dan UMNO Kelantan perlu siapkan "batu nesan" buat diri mereka.
Juga jika Najib masih simpan Ku Li dalam UMNO bermakna "nilai" Ku Li begitu tinggi dalam UMNO. Mungkin naiknya Ku Li atas pentas PAS sekadar mahu "test market" harga dirinya dan juga untuk mencabar Najib bertindak keatasnya.
Inilah yang memeningkan PM Najib. Kesimpulannnya, elok Najib tanya Rosmah untuk dapatkan nasihatnya! Bukan begitu Najib?









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...