ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, November 11, 2008

UPSR 2008 : Rakyat diperbodoh lagi.


Tak sampai 24 jam lagi, keputusan UPSR 2008 akan diumumkan kepada semua rakyat Malaysia. Kementerian Pelajaran telah siap sedia untuk mengeluarkan kenyataan tentang pencapaian UPSR kali ini khususnya tentang pencapaian murid-murid dalam subjek Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris.

Kita akan tertunggu-tunggu apakah Pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa inggeris (PPSMI) telah berjaya berdasarkan keputusan UPSR 2008 yang bakal keluar.

Berdasarkan kepada kenyataan Menteri Pelajaran Hishamudin dalam beberapa kenyataannya, kita dapat merasakan bahawa kerajaan(UMNO) tetap meneruskan kerja jahat mereka menjahanamkan bahasa Melayu dengan meneruskan PPSMI ini.

Kita yakin dan percaya pegawai-pegawai di Kementerian Pelajaran akan diarahkan SEDAYA UPAYA untuk membuat " graf penipuan" tentang peningkatan graf lulus murid dalam menjawab dalam Bahasa Inggeris untuk kertas Sains dan Matematik. Segalanya amat senang dibuat-buat dan diubah-ubah.

Kalau Peristiwa di Bukit Sauk boleh dilakonkan, graf UPSR lagi senang macam makan kacang!


Nampaknya Prof. Awang Sariyan serta pejuang bahasa kena usung lagi keranda mengulangi lagi peristiwa arwah Syed Nasir dan rakan-rakannya mengusung keranda 152 di tahun 60 an dulu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...