ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, November 27, 2008

Scapepig


Sah! Kerja UMNO sekarang ialah suka mem"babi hitam"kan( scapepig) orang lain. Sehingga kini 2 buah kerajaan sudah di"scapepig"kan oleh UMNO iaitu kerajaan Selangor dan Kedah. Semuanya tentang ternakan babi. Amat menghairankan projek yang dirancang dan diluluskan DUN semasa Kerajaan UMNO Khir Toyo dan Mahadzir dahulu, kini dianggap boleh menimbulkan ketidakselesaan kepada orang Islam. Ini semata-mata kerana Kerajaan yang meneruskan projek itu adalah Kerajaan Pakatan Rakyat.
Secara positif, kita amat setuju projek itu diteruskan oleh kerajaan PR. Ini kerana ianya boleh atasi masalah pencemaran alam sekitar.

Dengan menggunakan sistem moden walaupun ianya terpaksa berbelanja lebih tetapi ianya memberi kebaikan kepada rakyat dari segi pemeliharaan alam dari tercemar. Kepada orang bukan Islam, projek ini menunjukkan betapa Islam bersikap terbuka dan menghormati hak-hak agama lain. Manakala kepada orang Islam, projek ini melindungi daripada pencemaran bau dan najis daripada penternakan ini.

Malangnya UMNO dengan segala kejahatan dan hasad dengkinya memutar belitkan isu projek ini untuk menagih kembali undi umat Melayu. UMNO tahu isu babi adalah amat sensitif kepada umat Melayu lalu menyalak menggesa umat Melayu menentang projek tersebut.


Sebenarnya punca utama UMNO menggunakan isu babi dengan bermotifkan 2 perkara iaitu :


a) Untuk menimbulkan perasaan perkauman antara Melayu dengan Cina. UMNO menaruh harapan agar Melayu akan membenci Cina atas isu projek babi. Dengan ini orang Melayu akan kembali semula kepada UMNO kerana mereka melihat UMNO membela Melayu.


b) Sebenarnya projek penternakan babi yang diluluskan oleh Kerajaan UMNO sebelum tumbang dalam PRU 12 Mac lalu mempunyai hubung kait dengan saham mereka dengan industri ini. Jika judi dan arak, UMNO boleh "halalkan" apatah lagi babi walaupun tidak memakan dagingnya tetapi "kedarah lagi pelahap" makan hasil ternakannya!

Industri babi adalah industri cepat kaya. Oleh itu amat menghairankan jika UMNO tidak terlibat. Itulah mereka begitu bersungguh-sungguh marah apabila kerajaan PR mengambil alih projek "impian" mereka. Lalu lagu perkauman dinyanyikan oleh juak-juak mereka.


Cuba kita fikirkan secara rasional, mengapa isu babi tiada kedengaran di Melaka dan Negeri Sembilan yang dikuasai oleh UMNO? Di kedua negeri tersebut, kandang-kandang babi bersepah. Penduduk samada Melayu, Cina dan India terpaksa hidu bau najis babi puluhan tahun. Tetapi tiada tindakan dari Kerajaan UMNO untuk atasinya. Mengapa ? Cuba anda "melancong" ke kandang babi di Negeri Sembilan dan Melaka dan tanyalah apek yang menjaga kandang babi itu siapa yang ada saham kat kandang itu. Jangan terkejut jika apek sebut nama yang ada saham kat kandang sama seperti nama anda! Melayu boleh!


Melayu sekarang serba boleh! Ada jadi Pengerusi Kilang Arak. Ada jadi Pengerusi Syarikat Judi. Ada tuanpunya Kelab Malam dan Kelab Dangdut yang menyajikan arak dan pelacur.

Jadi apa nak dihairankan jika Melayu pun ada jadi taukeh babi !!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...