ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, September 1, 2008

Adakah Tun Mahathir Negarawan?


Melihat kepada reaksinya akhir-akhir ini, rakyat Malaysia sudah dapat menilai kesetiaan Tun Mahathir terhadap bangsanya dan negara Malaysia. Bermula kritikannya terhadap Pak Lah hinggalah Tun keluar dari UMNO. Dan yang akhirnya Tun berura-ura untuk meninggalkan bumi Malaysia sekiranya PMnya adalah Anwar Ibrahim.


Kalaulah Tun Mahathir seorang yang cintakan bangsanya sudah tentu beliau tidak menarik balik royalti minyak kepada Kerajaan PAS Terengganu yang 100% barisan pimpinannya adalah Melayu Islam. Begitu juga tidak mendiskriminasikan Kerajaan Kelantan yang sememangnya dipimpin oleh bangsa Melayu Islam. Kita juga pelik dengan Tun Mahathir sanggup menarik balik bantuan per kapita kepada sekolah agama SAR seluruh tanahair semasa menjadi PM. Sedangkan sekolah agama SAR 100% murid-murid dan guru-gurunya adalah Melayu Islam. Tun Mahathir juga sanggup meng"kafan"kan bahasa Melayu dengan penukaran bahasa itu kepada Bahasa Inggeris dalam pengajaran Matematik dan Sains atas alasan kemajuan kononnya.

Kemuncaknya "wajah sebenar" Tun Mahathir diterjemahkan dengan kenyataan beliau untuk "melarikan diri" dari Malaysia sekiranya Anwar jadi PM.
Tun, mana sifat patriotik yang setia pada negara ini. Mana semangat setia dan sayangkan tanahair? Adakah ini seorang Negarawan?


Anwar sanggup diaibkan, ditumbuk lebam matanya, dipukul oleh mantan IGP Rahim yang memungkinkan beliau mati, menjadi warga Penjara Sungai Buloh 6 tahun. Tetapi Anwar tetap sayangkan Malaysia. Beliau tetap tinggal di sini walaupun 1001 macam ancaman bakal menjelma. Inilah watak seorang Negarawan. Tidak pernah beliau melafazkan ucapan untuk meninggalkan bumi bertuah ini. Anwar berani hadapi rintangan demi perjuangannya.Tiada sifat pengecut dan dayus seperti Tun.


Tun yang budiman, memang anda telah KELUAR dari UMNO. Memang anda boleh KELUAR dari MALAYSIA tetapi adakah anda mampu KELUAR dari merasai saat KEMATIAN? Jika Tun ke Makam Pahlawan Masjid Negara, masih ada lagi satu ruang lot untuk Tun. Persoalannya adakah Tun layak disemadikan di situ sebagai Negarawan. Seorang Negarawan adalah orang yang sanggup dan setia dengan negaranya walaupun apa jua badai tsunami melanda. Dia tetap tidak meninggalkan bumi yang bertuah ini. Atau Tun ingin disemadikan di Hazara atau Delhi atau Dhaka? Hanya Allah Taala yang menentukannya.

1 comment:

rojo kobog said...

Kepimpinan pak lah memang lemah...tetapi anwar bukanlah pilihan yang baik untuk jadi PM..Mengapa? Kerana Anwar juga akan mengadaikan DEB. Anwar juga bersekongkol dengan Israel..Adakah anda bersetuju dengan Israel? Cuba tgk youtube tajuk 'Siapa Anwar'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...