ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, September 5, 2008

Superman Berkeris Telanjang


Tanpa perkauman, UMNO dah lama bergelar"mendiang" dan ber"jirat". Kali ini "superman berkeris telanjang" yang menyelamatkan UMNO bernama Mat Mael. Mat Mael tokey Bukit Bendera tetap mempertahankan pendapatnya bahawa " Cina adalah Pendatang". Beliau disokong oleh semua 13 tokey UMNO Pulau Pinang termasuk tokey UMNO Kepala Batas.

Dalam keadaan tinggal nyawa-nyawa ikan selepas Pilihanraya Kecil Permatang Pauh, Mat Mael memberikan talian hayat untuk UMNO untuk terus hidup.

Sasaran UMNO selepas ini ialah untuk mengalihkan fokus kepada wartawan dan surat khabar yang menyiarkan berita ucapan Ahmad Ismail. Wartawan dan surat khabat Cina ini akan diserang habis-habisan. Mungkin wartawan dipenjarakan kerana menyiarkan "fitnah" manakala permit akhbar ditarik balik. Semuanya adalah kemungkinan yang tidak mustahil.

Masihkah kita ingat kes Tamby Chik dan Ezam? Kerana membela budak Melayu, Eng Guan jadi banduan. Begitu juga kerana membongkarkan rasuah, Ezam menghuni sel. Bukan suatu yang pelik di Malaysia jika yang membongkarkan kezaliman, kejahatan dan penyelewengan UMNO akan dipenjarakan manakala yang jahat, zalim, rasuah dibiarkan bebas sebebasnya bahkan dianggap hero dan wira! Itulah Malaysia.

Begitu juga dengan kebocoran laporan kesihatan PUSWARI tentang Saiful. Polis begitu bersungguh-sungguh menyiasat siapa yang membocorkan laporan bukannya mendakwa orang yang membuat fitnah. Belum lagi nasib bakal menimpa Balasubramaniam dan Romlang.

Rakyat Malaysia perlu waspada dengan nyalaan obor perkauman yang sedang dihidupkan oleh UMNO. Ingatlah 13 Mei 69 adalah hasil kerja jahat UMNO. Tidak mustahil ianya berulang kembali. PR perlu pastikan agar ahli-ahli mereka tidak terikut-ikut rentak gendang tari UMNO.


Apapun yang malu sebesar-besarnya berukuran 9.99 richter dalam isu ucapan Mat Mael ialah TPM Najib. Dalam masa 2 minggu ini, TPM Najib terkena 2 kali tumbukan TKO Pak Lah. Pertamanya kekalahan UMNO di Permatang Pauh. Najib adalah tokey untuk kempen UMNO di situ. Pak Lah berlepas tangan. Tumbukan padu TKO Pak Lah kali kedua mengenai bibir merah Najib apabila Najib minta maaf atas ucapan Mat Mael tetapi Pak Lah bersikap lewa atas perbuatan Mat Mael. "...Nanti saya pi Penang, saya tanya dia sendiri, saya telefonpun tak dapat....." Itulah ucapan Pak Lah yang memperlekehkan Najib. Merah padam muka Najib semerah bibirnya!
Hikmat isu perkauman oleh Mat Mael kepada PAS ialah orang-orang Non Muslim dapat mengenali dan mendekatkan lagi hati mereka kepada Islam yang diperjuangkan oleh PAS. Sudah tiba masanya Non Muslim mengenali Islam yang sebenarnya melalui PAS. PAS FOR ALL!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...