ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, September 17, 2008

Bila pulak SHAM faham makna zalim?


Menteri Pelajaran Hishamuddin Hussin mengatakan pihak kementerian tidak akan menukar PSMI (Pelajaran Sains?Matematik dalam Bahasa Inggeris) dalam keadaan serta merta. Ini kerana dakwanya akan menganggu proses pembelajaran yang berjalan sekarang. Tambahnya dia tidak mahu anak-anak yang sedang belajar dalam sistem PMSI terganggu emosi termasuk anaknya. Baginya zalim kepada budak-budak sekolah termasuk anaknya.


Mengapa sepupu Najib ini masih bebal dan lembab memahami keadaan sekarang? Memanglah anak Hishamuddin akan alami kejutan kerana 100% kerana siang malam "speaking" dengan mak bapak dia! Bah kan budak itu bersekolah di sekolah swasta yang bahasa pengantarnya 100% Bahasa Inggeris. Mak bapak dia kaya raya. Tak cukup duit boleh minta kat Najib hasil komisen kapal selam. Apa susah.


Manakala ratusan ribu lagi anak-anak petani, nelayan, buruh dan marhein siang malam bercakap Bahasa Melayu setiap masa dan tempat. Mereka belajar di Sekolah Kebangsaan(SK).Bahkan mereka siang malam berdoa moga subjek Sains dan Matematik diajar dalam Bahasa Melayu.
Cuba kita periksa berapa orang Menteri UMNO hantar anak mereka kat Sekolah Kebangsaan(SK)? Terutama anak Hishamuddin dan Najib.

Jenis semua spesis Menteri UMNO ni kalau tentang kepentingan dan kebajikan rakyat marhein, tindakan mereka amat lembab.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...