ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, July 10, 2008

Cukup...cukuplah Che Det.

Tuhan Maha Adil! Kini segala kerosakkan oleh Tun Mahathir telah terbongkar. Bermula dari sistem kehakiman, penswastaan, pendidikan, perlembagaan dan entah tak terkira. Kita lihat bagaimana sistem kehakiman menjadikan keadilan dibakulsampahkan. Kes AK Lingam menjadikan hakim-hakim kita umpama "Hakim Beruk". Murahnya sistem kehakiman kita untuk di"lacurkan".

Sistem penswastaan menjadikan kapitalis begitu rakus memunggah harta rakyat Tiada istilah kebajikan rakyat di kamus kapitalis. TNB, Telekom, Air, POS antara harta rakyat yang difaraidkan sesama kroni.

Sistem pendidikan antara yang teruk mengalami kemusnahan yang dahsyat. Penggunaan bahasa Inggeris dalam Matematik dan Sains menyebabkan anak-anak Melayu bertambah bodoh dan DBP melayakkan dirinya untuk dihantar ke Muzium Berlin!

Pembunuhan di Memali berlaku di zaman Mahathir. Sampai kini kesnya belum selesai. Anak-anak Memali dah beranak-pinak dan ada yang menjadi arwah. Tun Mahathir sempat minta maaf?

Kerosakkan yang berlaku hari ini adalah akibat kejahatan pemimpin terdahulu. Pak Lah hanya mewarisinya. Pak Lah perlulah insaf agar Tuhan tidak "memanjangkan usianya" seperti mana hayat Tun Mahathir masih ada untuk melihat akibat kerosakkan ciptaannya selama 22 tahun.

Mungkin Allah Taala memanjangkan usia Tun supaya beliau insaf dan kembali ke pangkal jalan.

Semua perkara sudah Tun rasai. Kuasa, harta, anak pinak, cucu, istana, menantu apa lagi mahu? Kalau Tun kritik Pak Lah atas dasar sayangkan negara,Melayu, parti, agama dan rakyat, itu namanya penipu! Semuanya kerana tidak dapat projek! Atau gila kuasa! (rujuk puisi era reformasi "Macam Orang Gila" oleh Disman)

Mungkin manusia paling gembira sekarang untuk saksikan gelagat "orang gila " ialah Senator Husin Yusof orang kuat Assyahid Ibrahim Libya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...