ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, July 22, 2008

Formula One antara Anwar-Najib


Sebenarnya perlumbaan untuk jadi PM adalah antara Anwar Ibrahim dengan Najib Tun Razak. Anda lihat kronologi tindakan mereka akhir-akhir ini merumuskan sebenarnya masing-masing membawa agenda yang tersendiri. Kesungguhan Anwar untuk jadi PM ada asasnya. Haknya dinafikan secara kotor dalam konspirasi Sept 1998. Dia diaibkan dan menjadi warga Sungai Buloh selama 6 tahun. Kemunculan Anwar sememangnya dinanti-nantikan oleh rakyat yang kini terbeban dengan kenaikan harga minyak. Pengaruh Anwar semakin melonjak sejak debat dengan Shabery Chik. Rakyat menilai Anwarlah berjiwa rakyat!

Sekiranya Anwar naik sebagai PM, ramai yang terkena tempiasnya dan bakal menerima nasib buruk. Anda tentu tahu siapa yang bakal menerima gegaran "gempa bumi berukuran 9.9 richer"?

Mereka adalah Dr. Mahathir, Najib, IGP Musa dan AG Gani. Mungkin seorang lagi iaitu Aziz Samsudin. Suatu yang tidak pelik melihat Dr.Mahathir berubah-ubah kenyataannya terhadap Najib. Ada hari beliau sokong Najib, ada hari dia perlekeh Najib sebagai penakut dan ada hari dia kata Najib semakin malap. Itu semuanya lakonan sahaja. Dr. Mahathir amat berharap Najib jadi PM ganti Pak Lah. Sebenarnya dibelakang Najib adalah Dr.Mahathir. Masing-masing mahu menyelamat diri. Mereka mesti pintas agar Anwar kempunan jadi PM.

Anda lihat timbulnya kes fitnah liwat Anwar apabila Anwar melaporkan kes penipuan fakta Musa dan Gani di BPR. Juga kes ini timbul apabila Raja Petra membuat akuan sumpah yang menyatakan keluarga Najib(termasuk Najib) terlibat dengan pengeboman Altantuhya. Najib jadi gabra dan panik! Peliknya mengapa Rosmah dan Najib tidak saman Anwar? Begitu juga kenyataan bersumpah Balasubramaniam. Hari pertama wajahnya ceria tapi keesokkannya muram. Mengapa? Bala, anda manusia bertuah kerana tidak diletupkan oleh bahan C4 !

Anda lihat bagaimana Anwar ditakutkan dengan penangkapan secara biadap oleh pasukan bertopeng. Arahan siapa jika bukan dari IGP Musa? Kita melihat semacam ada satu team untuk menghalang Anwar jadi PM. Team itu kita namakan C4 ! Mungkinkah team ini yang sedang mengawal Malaysia? Dan Pak Lah hilang kawalan? Mungkin Pak Lah ingin mengalih rasa resah gelisahnya maka ditimbulkannya isu Muzakarah dengan PAS?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...