ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, July 16, 2008

Debat Anwar-Shabery

Keberanian Shabery Chik untuk berhadapan dengan DS Anwar wajar dipuji. Tetapi isi-isi hujahnya memesongkan dan melucukan hadirin. Soalan oleh Zulkifli Sulong bekas Pengarang Harakah tidak dijawabnya. Beliau lebih kepada serangan peribadi. Sebut tentang semasa Anwar dalam UMNO, Baling, gerakan pelajar. Itu saja. Debat tentang harga minyak, anda sebut tentang populis dan kisah demostrasi jalanan. Hey kawan! ini zaman IT, rakyat dah celik politik dan cerdik untuk berfikir.
Kalaulau ini standard Menteri kita, amatlah malang Malaysia. Mungkin itulah sebab kita tewas dalam kes Batu Putih. Tak pandai berhujah. Hujah Shabery laku untuk JKKK, guru KEMAS dan sewaktu dengannya.
Itulah tokoh debat yang ada pada UMNO hari ini. Walaubagaimanapun tokoh yang paling menonjolkan sifat "KEKANGKUNGAN" intelektual ialah TS Nordin Kardi. Kekangkungan Nordin Kardi adalah gambaran dilema universiti di Malaysia. Patutlah UM jatuh menjunam! Patutlah Raja Petra senyum sinis tengok anda. Terlalu kekangkungan seperti kangkung dalam parit.

1 comment:

Hariz Hussein said...

dua-dua pon kalah.
anwar=xde penyelesaian konkrit
shaberi=dasar kerajaan tidak dipertahankan

www.mencandat.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...