ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, June 9, 2013

Tanyalah mereka semua kerana mereka semua masih hidup lagi!!







Tidak diketahui mengapa isu penghinaan terhadap Yang Dipertuan Agong disensasikan oleh media terutama media baru UMNO seperti UTUSAN,TV3 dan RTM.

Sensasi oleh media barua ini dengan penampilan "hero-hero" Melayu seperti mantan IGP,mantan hakim,mantan calon yang kalah dan tidak ketinggalan Professor bertaraf "kangkung" turut tumpang semangkuk.

Bahkan Raja Melayu seperti Raja Muda Perak dan Raja Perlis juga bertitah tentang perihal Raja-Raja Melayu dan Perlembagaan Malaysia.

Semuanya mengutuk dan memberi "idea yang bernas" seperti wujudkan Akta Derhaka,labelkan penderhaka hingga syorkan lucutkan kewarganegaraan.

Mereka yang bertaraf"barua" UMNO berbuih-buih mulut memberi idea hingga lupakan penderhakaan dan kejahatan yang pernah UMNO lakukan terhadap Institusi Raja-Raja Melayu bermula dengan Dr Mahathir, Anuar Musa,Zahid Hamidi dan juak-juak sewaktu dengannya.

Adakah media barua UMNO buat-buat lupa ? Adakah kerana yang membuat penghinaan itu orang Cina maka "serangan bertubi-tubi" mesti dilancarkan ?

Kita jangan buat lupa-lupa tentang satu perkara yang penting dan fakta. Yang memulakan penghinaan terhadap Institusi Raja-Raja Melayu adalah orang Melayu sendiri.

Tanyalah Mahathir,Anuar Musa,Deris Jusoh dan Zahid Hamidi tentang hal ini.

Tanyalah mereka semua siapakah yang mencabut imuniti,siapakah yang menggelar "binatang" ke atas Sultan Terengganu yang menjadi Yang Dipertuan Agong ketika itu?

Tanyalah mereka semua kerana mereka semua masih hidup lagi!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...