ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, June 20, 2013

Betul, betul ...ianya perlu ditulis semula.


Sekonyong-konyong Dr Mahathir mahu buku-buku sejarah Malaysia perlu ditulis semula agar mengandungi masalah yang dihadapi negara pada masa lampau dan langkah diambil kerajaan bagi menyelesaikan isu seumpama itu, supaya sejarah negara lebih difahami generasi muda.

Memang patut sejarah negara dibukukan semula dengan mengandungi permasalahan negara dan bagaimana UMNO menanganinya.Antaranya :

i) Sejarah Memali. Sejarah ini perlu ditulis semula agar generasi Y memahami bagaimana UMNO dengan rakus bertindak lebih kejam berbanding menghadapi PKM di Baling 1955

ii) Sejarah royalti Terengganu tahun 2000. Sejarah ini juga perlu ditulis kembali untuk tatapan generasi Y agar mereka tahu betapa jahat dan zalimnya UMNO bertindak keatas bangsanya sendiri yang satu agama dengan merampas royalti Terengganu semata-mata kerana Terengganu diperintah PAS.

iii) Sejarah memalukan Raja-Raja Melayu. Sejarah ini perlu ditulis semula untuk generasi Y tahu "hebat"nya UMNO membela Raja-Raja Melayu hingga "menelanjanginya" . Itulah kerja UMNO yang diketuai oleh Dr Mahathir.

Itulah antara tiga contoh peristiwa sejarah yang perlu ditulis semula. Dalam buku sejarah tersebut perlu dinyatakan kedua peristiwa itu berlaku di zaman Mahathir. Generasi Y bakal tahu siapakah yang bertindak zalim terhadap bangsa sendiri.

Kita tidak mahu Generasi Y mengenali Mahathir sekadar melalui KLCC,LIMA dan Langkawi.
Kita juga mahu Mahathir dikenali melalui buku-buku sejarah sebagai pengkhianat bangsa Melayu,Raja-Raja Melayu dan Negeri-negeri Melayu !


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...