ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, July 13, 2013

Mesir Kini: Asap dapur bakal kalahkan Tentera terkuat di Afrika.....


Masuk seminggu kudeta Tentera Mesir,nampaknya “game”belum selesai lagi.Perangkap dan jangkaan Tentera dan intelijen jauh dari jangkaan.

Bahkan bertambah menyulitkan dan mencemaskan.Jangkaan tentera dan kuasa Barat tentulah pendokong Ikhwanul Muslimin(IM) akan mengangkat senjata,bergabung dengan Al Qaeda dan mengikut jejak FIS di Algeria tidak kesampaian.

IM memilih jalan damai.Jika IM memilih jalan seperti di Algeria 1991,tentulah simpati rakyat akan beralih daripada IM kepada tentera.IM mengambil jalan bijak dan belajar dari pengalaman FIS di Algeria.

Walaupun terpaksa bersabar dengan pembunuhan lebih 80 penyokongnya oleh tembakan tentera,simpati kini bertambah buat IM samada dari rakyat Mesir maupun dunia.

Apabila IM memilih jalan damai,tentera Mesir mula berlunak dengan IM dengan tawaran jawatan menteri dan penyertaan pilihanraya Presiden.

Walaubagaimanapun ianya sudah terlambat buat tentera.Bahkan " tuan besar" Tentera Mesir,Amerika sudah memberi arahan agar Presiden Mursi perlu dibebaskan segera oleh tentera sebelum imej tentera dan Amerika sendiri tercemar.

Kini,dataran di seluruh Mesir penuh dengan pendokong IM yang sanggup ditembak oleh tentera dalam keadaan tanpa senjata.Sanggupkah tentera bertindak kejam lagi setelah membunuh rakyatnya yang sedang solat Subuh tempoh hari?

IM juga menyeru penyokongnya agar bertarawih dan berhari raya di dataran.Bawa dapur untuk masak halwa raya.
Assyahid Hasan Albanna pernah berkata,“Kita umpama pohon,yang dilontarkan batu tetapi pohon tetap memberikan buah kepada pelontar batu....”

Dan kini rakyat bakal berikan halwa raya kepada tentera walaupin tentera telah membunuh
sanak saudara mereka sendiri.

Bayangkan jika satu juta dapur berasap serentak untuk masakan raya!



Jika Tongkat Musa boleh kalahkan Firaun Raja Sejuta Tentera dan tentunya tidak mustahil asap dapur bakal tewaskan Tentera terkuat di benua Afrika dan dunia Arab.

Dan asap itulah adalah “Tentera Allah”.Yakinlah tipudaya Allah lah yang terbaik!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...