ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, July 22, 2010

Pendamaian PAS-UMNO umpama Pendamaian Israel-Palestin.


Sudah 2 minggu isu perpaduan Melayu dimainkan oleh media barua UMNO. Alhamdulillah respon dari pimpinan PAS sungguh positf terutama dari Mursyid Am, Presiden dan Naib Presiden Dato Tuan Ibrahim Tuan Man.


Ulasan mereka bertiga tidak dapat di"putar belit" oleh media barua. Malangnya kenyataan "longgar"dari Ketua Pemuda PAS berebut-rebut diputar belit.


Begitu "meriah" kali ini dengan isu "bersatu PAS-UMNO". Lebih menonjol dengan penampilan Mufti Harussani. Nampak beria betul dia untuk satukan PAS dan UMNO. Juga tidak ketinggalan kenyataan "ulamak muda" UMNO, Fathul Bari.


Tiba-tiba sekonyong-konyong Ketua Pemuda UMNO Khairi Jamaludin (KJ) "merosakkan" pesta yang meriah ini. Beliau minta media barua Utusan agar jangan siarkan berita isu bersatu PAS-UMNO di dada akhbar. Nampak seperti UMNO terdesak. Habis "rosak lauk kenduri" UMNO yang sedang dimasak oleh Harussani untuk umpam PAS masuk perangkap UMNO.

Sekarang masanya kita menyerang. Jangan layan panggilan "pendamaian" dari UMNO. Cukuplah PAS disengat sekali dari lubang yang sama.


Pendamaian dari UMNO kepada PAS umpama ajakan pendamaian Israel kepada Palestin.Semakin banyak perdamaian semakin banyak tanah Palestin dirampas Israel.

Semakin galak UMNO ajak PAS bersatu, semakin banyak hak Islam dan Melayu digadai UMNO!



Jika HAMAS menyatakan pendamaian hanya tercapai jika Israel undur dari bumi Palestin, maka pimpinan PAS mesti nyatakan kepada UMNO, pendamaian /kesatuan hanya dapat dicapai jika UMNO serahkan kembali royalti Kelantan, Terengganu, mansuhkan ISA,kembalikan kerajaan PAS Perak, ikut semangat federalisme, kembalikan hak mangsa Memali, kembalikan bahasa Melayu dalam Matematik dan Sains. Dan yang paling utama UMNO mestilah "mengucap syahadah" semula tanda kembali kepada Islam Syumul.

Jika tidak,hanya ucapan "sayonara @ adios" buat UMNO.

UMNO perlu berehat seketika. Pergilah ke Tel Aviv maupun Ulan Bator untuk pulihkan kekuatan!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...