ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, July 16, 2010

Anda tak malu ke?



Pernahkah nama anda menjadi sebutan di Bukit Aman? Apa perasaan anda? Bangga, gembira dan seronok? Atau sebaliknya.





Apapun perasaan anda, biasanya "busuk"lah nama anda jika menjadi bahan "wirid" pegawai atasan Bukit Aman terutama Cawangan Khas(SB).





Walau bagaimanapun, nama anda mungkin "busuk" di bumi Malaysia sahaja. Tidak di seluruh dunia. Ianya tidak memberi kesan kepada pandangan dunia dari segi politik, media, ekonomi dan pelaburan. Anda cuma umpama satu titik hitam atasbatu hitam.





Bagaimana jika nama pemimpin negara menjadi sebutan polis. Bukan polis pimpinan IGP Musa. Bukan juga polis negara Uganda maupun Togo. Tetapi polis negara maju di Eropah, Peranchis.



Ianya menjadi sebutan bukan kerana pemimpin atau isterinya "berjumpa" berlian yang tercicir dari Kerabat Diraja Kuwait. Tetapi membabitkan kes pembunuhan, penggunaan C4 dan rasuah.




Apa reaksi dari segi imej dan maruah pada kacamata media, pelabur dan pimpinan negara luar. Begitu juga jika anda sedang belajar atau melancong ke London, Paris maupun Berlin. Tak malu ke ?



Dalam sejarah Malaysia, tidak pernah nama Perdana Menteri menjadi sebutan mana-mana polis di dunia. Tunku, Tun Razak, Husien Onn , Mahathir dan Pak Lah. Tetapi era Najib menjadi sebutan. Mengapa?



Benarlah kata Presiden PAS TG Haji Hadi ketika mengulas penukaran PM dari Pak Lah kepada Najib. Apa TG kata?
" Peralihan kuasa dari pemandu bas yang "sering mengantuk" kepada "SAMSENG JALANAN" .


Benarkah begitu? Patutlah jadi sebutan polis Peranchis!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...