ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, November 6, 2009

Hoi Hishamudin Rais...buatlah filem ini...!


Kisah isteri PMNajib bercuti atas kapal mewah milik kerabat diRaja Saudi semasa bercuti kat Perancis kemudian berjumpa satu kotak milik tuanpunya kapal mewah itu. Akhirnya dalam masa 2 minggu, isteri PMNajib dapat ganjaran RM7 juta atas "kejujuran" beliau.


Kemudian duit ganjaran RM 7 juta itu diagih-agihkan kepada pelbagai Badan Kebajikan di tanahair, badan kebajikan BN, Bakti dan UKM. Hebat!


Menariknyanya sebaik terima RM7 juta, isteri PMNajib panggil SPRM untuk pastikan wang itu bukan dalam kategori wang rasuah. Hebat!
Betul ke cerita ini? Lebih-lebih lagi ianya tersiar selepas Belanjawan 2010.
Cumanya, bila lagi nak "sedekah' komisen Submarine, keuntungan projek PLKN dan ratusan projek kepada rakyat marhein.? Isteri PMNajib tak berniat ke untuk bagi sumbangan kepada anak wanita Mongolia yang hancur akibat letupan C4 ?
RM 7 juta rendah berbanding komisen penjualan Submarine RM 500 juta !
Oh ya! Mana-mana Pengarah filem tak berminat ke untuk buat filem kisah penemuan kotak misteri atas kapal mewah milik kerabat Raja Saudi ?
Rasanya yang sesuai jadi Pengarah filem ini ialah Hishamudin Rais. Tentunya filem ini bakal jadi "box office". Apakah tajuk yang sesuai untuk filem ini? Mungkin Hishamudin Rais bagi tajuk ' From Ulan Bator with Love"? atau " Dari Komisen Kapalselam ke ganjaran RM7juta" ?

2 comments:

mack said...

Apa beza nya JUJUR dengan SUBUR yang dilancarkan oleh PM di sungai besar kampong saya itu. Cuba renung-renungkan orang kampong berpesta sakan sawah dibiarkan begitu sahaja.

Cheguman said...

Hishamudin ada pengalaman buat filem lucah masa dalam buangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...