ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, November 29, 2009

Betul ke Dr. Mahathir bencikan Singapura?


Dr.Mahathir Mohammed adalah lulusan MBS (perubatan) dari salah sebuah universiti di Singapura. Sepanjang pemerintahannya 22 tahun menjadi PM Malaysia ke 4, antara negara sasaran kritikannya adalah Singapura.


Nama Lee Kuan Yew adalah nama yang begitu tidak digemarinya. Dikatakannya Lee seorang yang kuat perkauman Cinanya. Begitu juga sifat Lee dan Singapura yang begitu KAISU (ingin selalu menang).

Bencinya kepada Lee dan Singapura memuncak apabila negara tersebut menolak rancangan merobohkan Tembok Johor untuk membina sebuah Jambatan Bengkok.

Benarkah beliau amat tidak gemarkan negara tersebut ?

Rekod membuktikan semasa pemerintahan beliaulah ribuan ekar tanah di Johor dijual kepada Singapura. Begitu juga ribuan pasir dieksport ke Singapura.

Sebenarnya Mahathir dan Lee kuan Yew saling perlu memerlukan antara satu sama lain dulu,kini dan selamanya. Penting untuk UMNO dan PAP.

Jika UMNO ingin mengalih tumpuan rakyat terutamanya orang Melayu kepada skandal-skandal pemimpinnya maka ditimbulkan isu Singapura dan secara automatiknya tergambar tentang "ancaman dan kurang ajar Singapura(Cina)" kepada Malaysia.

Maka Lee Kuan Yew dan PAP akan menyambut isu itu untuk menarik sokongan orang Cina Singapura terhadap PAP dengan menyatakan "penindasan UMNO(Melayu) terhadap orang Cina".

Lihat! Saling kait mengait. Depan Mahathir(UMNO) dengan Lee macam anjing dengan kucing tapi belakangnya jual tanah dan pasir kat Singapura!
Selepas ini, sifat jelek Mahathir akan diwarisi oleh anak didiknya PM Najib. Lihatlah nanti jika berlaku suasana "tegang" antara Malaysia dan Singapura, ianya hanyalah sekadar sandiwara untuk alihkan isu dalaman negara masing-masing.
Percayalah! Alah...macam dulu ketika Lee Kuan Yew kata JB tempat samseng dan kongsi gelap, tempat yang tidak selamat, maka Pemuda UMNO berdemo macam mahu perang.
Akhirnya, Ketuanya ketika itu Zahid Hamidi terhegeh-hegeng dan sekonyong-konyong "cium tangan" Lee Kuan Yew minta maaf. Hebatkan sandiwara UMNO era Mahathir.
Lepas ini, kita lihat siapa pula menyeberang Tembok Johor "cium" tangan Lee Kuan Yew.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...