ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, April 9, 2009

Satu Bini, Mahathir Didahulukan, Kroni Diutamakan


Menjadi amalan bagi setiap PM Malaysia memperkenalkan slogannya ketika naik menjadi PM. Dr. Mahathir ketika menjawat jawatan itu, memperkenalkan slogannya: Bersih, Cekap dan Amanah", " Tradisi Membela Rakyat", "Pandang Ke Timur" dan "Islamisasi".


Pak Lah juga tidak ketinggalan memperkenalkan slogannya : "Mari bekerja bersama saya", "Islam Hadhari", dan " Cemerlang, Gemilang dan Terbilang."


Semuanya bermula dengan hebat dan semangat. Tapi berkesudahan dengan penuh retorik, rasuah, zalim, haprak, skandal, pembunuhan dan penindasan terhadap rakyat .


Pada era Mahathirlah dasar mengutamakan Kroni diperkenalkan. Hakim-hakim yang ikhlas dan adil "dibakulkan sampahkan". "Spesis Lingam" bermaharajalela dan berjoget sakan di atas pentas mahkamah. Orang kampung dibunuh di Memali atas alasan mengancam keselamatan kononnya. Tradisi Membela Rakyat menjadi Tradisi Membelasah Rakyat.


Hari ini tiba giliran Si Najib memperkenalkan slogan keramatnya : Satu Malaysia, Rakyat Diutamakan dan Pencapaian Diutamakan. Hebatnya weeh! Siapa yang sudi terjemahkan dalam Bahasa Mongolia!


Hey Sepupu Hishamudin! Rakyat dah jemu dan muak dengan retorik anda. Buatlah 1001 slogan, rakyat dah tahu dan celik dengan penipuan dan umpan anda! Bukit Gantang dan Bukit Selambau buktinya.


Mungkinkah slogan PM Najib berkesudahan dengan :

" Satu Bini, Mahathir didahulukan, Kroni diutamakan." ?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...