ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, January 16, 2009

Bertuahnya warga P036 !

Jika anda berada di Mesir atau Syria, anda tidak perlu bimbang tentang peragut atau penyeluk saku. Ini kerana dalam masa terdekat sahaja penjenayah itu dapat diberkas oleh polis. Tentu anda hairan bagaimana begitu cepat dan cekap polis dapat memberkasnya sedang tiada polis yang kelihatan kelibat mereka. Ini semua kerana banyaknya SB (polis rahsia) di sana.

Nampaknya suasana Mesir dan Syria dapat dirasai oleh warga P036 kini hingga 17hb ini.
Bayangkan 6,000 orang(rasmi) untuk mengawal sejumlah 80,000 penduduk di Kuala Terengganu. Nisbah seorang polis 1:13. Seorang polis kawal 13 orang. Itu belum lagi laporan yang mengatakan ada 10,000 orang polis di P036. Secara congaknya, ada 4,000 anggota SB di sana.
Ini suatu anugerah untuk warga P036. Wow ! Bertuahnya mereka. Lihatlah nanti laporan stastik kadar jenayah bagi bulan Januari di Kuala Terengganu menunjukkan ianya terendah di Malaysia dan mungkin di dunia!

Kita mengalukan kehadiran polis yang ramai ke P036. Tujuannya untuk keamanan dan keselamatan. Walaubagaimanapun, kita berharap tugas polis tidak disalahgunakan oleh UMNO untuk melindungi kerja jahat mereka menyeludup pengundi hantu.

Tugas polis adalah kerja yang mulia. Tetapi jika diperkudakan oleh orang politik, bermakna ianya bertukar menjadi jijik dan hina.

Syabas dan tahniah buat anggota PDRM yang bertugas penuh dedikasi dan adil. Terutama pasukan trafik yang mengawal lalulintas sepanjang PRK P036.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...