ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, January 18, 2009

Penyu tak menangis lagi...


Pipi TPM Najib mungkin menjadi lebih merah lagi berbanding bibirnya. Ini gara-gara kekalahan UMNO di PRK P036. Pak Lah bertuah kerana berada di Bahrain ketika keputusan diumumkan. Pelbagai analisis dan komentar kedengaran mengenai keputusan P036. Pihak UMNO dan BN menyalah satu sama lain.

Antaranya, sepatutnya Roslan Awang Chik atau Zuber Embong JPN patut jadi calon. Ada juga menyalahkan Wan Farid yang begitu elit dan bangsawan. Kita tinggalkan percakaran parti yang bakal ditalqinkan.

Mari kita bicara mesej warga P036.


Sebenarnya kemenangan P036 adalah untuk mereka yang berkenaan :

1) Kemenangan ini untuk dipersembahkan kepada Al Sultan Terengganu. Warga P036 benci perangai UMNO yang menghina Al Sultan mereka di Bandar Diraja sendiri. Warga P036 ada maruah dan sayang kepada Al Sultan. Peristiwa "natang" semasa pasca PRU12 tetap diingati di setiap warga P036. Spesis yang menghina Al-Sultan tiada tempat di P036. Ini UMNO kena ingat.


2) Kemenangan ini buat Suwandi dan rakannya yang ditembak peluru hidup. Warga P036 benci lagak UMNO yang suka memperkudakan pihak keselamatan demi survival politik jahat mereka. Warga P036 tidak rela sebijipun peluru hidup digunakan di kawasan mereka atas faktor politik.


3) Kemenangan ini satu mesej amaran kepada AG Gani Patail bahawa warga P036 benci melihat kesungguhan kamu mendakwa orang yang dizalimi. Ingatlah kesudahan nasib AG Mokhtar !


4) Kemenangan ini satu isyarat amaran seluruh rakyat Terengganu kepada Kerajaan Pusat yang diterajui oleh UMNO, bahawa rakyat Terenganu tidak takut dengan Kuasa Pembuli kamu. Kami tahu kamulah "LANUN dan PEROMPAK" duit royalti minyak kami.


5) Kemenangan P036 adalah satu isyarat jelas bahawa umat Melayu P036 meluat dan juak melihat lagak munafik pemimpin UMNO memperbodohkan dan menghina umat Melayu seperti menghina Raja-Raja Melayu, meminggirkan Bahasa Melayu dalam pendidikan dan menilai tubuh badan umat Melayu dengan harga sehelai kain pelikat !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...