ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, August 12, 2008

Tahniah UMNO! Anda berjaya.


Dalam masa seminggu ini, rakyat dilambak-lambakkan(sampah?) oleh pelbagai isu. Tak terdaya dan tak sempat untuk membersihkannya datang lagi isu lain("Alam Flora "pun tak daya!). Setiap isu yang dilambakkan memberi kesan kepada sesiapa saja yang dituju.Tahukah anda siapa yang melambak-lambakkannya? UMNO ! UMNO lagi...? Tak percaya? Habis siapa lagi? Kita tengok satu persatu:

a) Isu Muzakarah PAS-UMNO.

Menyebabkan PAS menerima 3 kesan. Pertamanya pimpinan PAS mulai diragui oleh Pakatan Rakyat. Yang kedua, ahli PAS seolah-olah terbahagi 2 kem iaitu kumpulan TGAA dan TGAH. Lihat ulasan Husam dan Roslan SMS yang berbeza? Satu sokong kiri dan satu lagi sokong kanan.Yang ketiganya, penyokong PAS dari non muslim mula berfikir 2 kali tentang undi yang diberikan semasa PRU12 yang lalu.

Tahukah anda kesemua situasi yang terjadi diatas bermula dari satu kenyataan Pak Lah ! Satu peluru, 3 hasil. Hasilnya dapat menjatuhkan 3 mangsa!! Hebatkan? Terima kasih juga kepada Khir Toyo dan Tajol Rosli.


b) Isu Majlis Peguam

Matlamatnya untuk menjarakkan lagi hubungan Islam-Non Muslim. UMNO melihat sokongan non muslim kepada PAS semakin bertambah. Lebih-lebih lagi dengan tertubuhnya Kelab Penyokong PAS. Satu kaedah perlu digunakan untuk menjauhkan PAS dengan non muslim. Akhirnya Majlis Peguam digunakan. Tahukah anda siapa dibelakang Majlis Peguam? Zaid Ibrahim, Menteri jaga Undang-undang. Juga jangan lupa, Sister In Islam juga jaguh dalam membela orang-orang murtad. Siapa dibelakangnya? Anak Pak Lah, Nori.

Mungkin kita lupa, Majlis Peguam amat gembira dengan perlantikan orang yang menentang hudud di Kelantan.

Forum anjuran Majlis Peguam baru-baru ini berjaya melahirkan 2 kesan iaitu untuk menunjukkan UMNO prihatin dengan Islam(tengok komen pimpinan mereka-lakonan je weeh!) dan yang kedua untuk menakutkan non muslim(bukan yang hadir pada majlis itu) bahawa seolah-olah Islam itu ganas( lihat aksi MP Kulim Zulkifli) .


c) Isu UiTM

Isu ini dieksplotasikan seolah-olah MB Selangor pengkhianat umat Melayu. Mungkin ulasan MB tidak sesuai dengan keadaan semasa tetapi UMNO berjaya men"nyala"nya. Woh! Hebat UMNO dapat kumpulkan 8,000 orang untuk berarak ke Pejabat MB. UMNO berjaya meniupkan perasaan perkauman. NC UiTM tumpang semangkuk. Selepas ini rakyat akan dihidangkan disetiap media UMNO(UM,BH,NST danTV3) dengan semangat perkauman Melayu. Anda lihat nanti media UMNO akan provokasi isu ini kepada PAS. Maka akan terbahagilah 2 jawapannya. Ada sokong dan kontra. Inilah yang dicari oleh UMNO.


Kesimpulannya, ketiga isu diatas berjaya dimomokkan oleh UMNO bahawa PAS terbahagi kepada 2 kem, PAS dengan lagak ganasnya dan PAS masih tebal dengan keMelayuannya.

Dan yang lebih penting, rakyat dah lupa kisah Altantunya, kapal selam, MIG, AK Lingam, harga minyak dan sewaktu dengannya.

Kadang-kadang terfikir juga.....bodohnya kita asyik melayani benda-benda ini...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...