ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, May 12, 2014

GANU KITE : IBU SEGALA KERUNTUHAN



Bermula keruntuhan bumbung Stadium Sultan Mizan kemudian Pasar ,Masjid,Dewan Komputer,Jambatan,Sekolah dan kini pelengkap segala keruntuhan adalah "runtuhnya"pemerintahan Mat Said.

Mat Said bermula dengan aksi samsengnya di DUN dengan mengajak ADUN Wakaf Mempelam "bergocoh".

Selepas bergaduh dengan Deris Jusoh atas jawatan MB,Mat Said "berlembut" dengan PAS.Sanggup berikan dewan di Kemaman untuk program PAS. Sanggup ke kandang kambing arwah Ustaz Harun Taib.

Biasalah dalam "peperangan " dengan Deris Jusoh,Mat Said hulur tangan persahabatan buat PAS.

Selepas dipilih jadi MB bagi penggal keduanya walaupun tanpa kuasa majoriti 2/3, Mat Said mula kembali semula kepada aksi samsengnya.

Dalam program pasca PRU 13,Mat Said mula tunjukkan lagak samsengnya kepada PAS dengan menarik kemudahan di DUN yang dikuasai oleh PAS dan PKR.

Ucapannya mula mengkritik  dan menghina PAS. Menolak amalan demokrasi.

Kini Mat Said tiada jawatan MB.Barangkali beliau ke Kutub Utara awal tahun ini untuk cari kerja di sana.Beliau tahu tempoh MB beliau sudah di penghujung senja.Mampukan Mat Said duduk di benua sejuk itu untuk jaga Beruang Kutub?

Jika tidak mampu,Mat Said elok berbakti di bumi sendiri,Zoo Bukit Tangkal amat memerlukan khidmat beliau.Beruang di sana lebih jinak berbanding Beruang kutub!

Apapun, kita tabik kepada Mat Said kerana patuh perjanjian yang dibuat selepas PRU 13.

Kini MB Terengganu berpindah dari Daerah Kemaman ke Kuala Nerus.Moga Stadium Runtuh bakal dibaiki segera oleh MB baru.Ini kerana stadium itu terletak di kawasan MB baru.

Mat Said kurang peduli kerana beliau asyik dengan zoonya di Bukit Takal.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...