ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, January 9, 2013

12 JAN : Polis mahu belajar dari rakyat........





Kenyataan IGP Ismail untuk memberi kerjasama sepenuhnya terhadap Perhimpunan 12 Januari memberi sedikit  "cahaya professional" tentang pemulihan imej PDRM di mata rakyat.

Setelah ratusan peluru gas pemedih mata di"hadiahkan" kepada rakyat dan bertangki-tangki air asid disembur untuk "mandian" rakyat, kini PDRM mula mengorak langkah ke pangkal jalan.

Apa sebabnya?

Ada yang berandaikan atas faktor mantan ex- IGPMusa maka IGPIsmail hendak menonjolkan dia lebih baik dari Musa.
Ada berandaikan PDRM kini sudah "letih" bergaduh dengan rakyat.
Ada berandaikan PDRM sudah bosan jadi "barua" kepada UMNO.

Barangkali PDRM melihat nasib bekas IGPnya Musa Hasan yang di layan umpama "anjing kurap" oleh UMNO, maka kini baru mereka membuka mata seluas-luas.

Hanya ex-IGPRahim dan Hanif Omar masih bergayut di ketiak UMNO.

Polis kini mesti lebih tumpukan operasi tumpaskan penjenayah daripada menjadi "orang suruhan" JKKK,Ketua Cawangan dan Menteri UMNO.

Peristiwa 9 penjenayah membelasah 4 anggota polis sepatutnya membuka seluas-luasnya mata IGP Ismail dan anggotanya betapa inilah akibatnya apabila PDRM menjadi "pak angguk" kepada suku sakat UMNO.

Apapun, kita lihat pada 12 Januari nanti.Adakah IGP Ismail mengotakan kata-katanya atau masih membenarkan sepupu Najib Menteri Polis Hishamuddin mencampuri tugas polis seperti dakwaan Musa.

PDRM sepatutnya mencontohi cara polis di Britain dan Eropah mengawal dan mengendalikan perhimpunan aman.

Semoga anggota PDRM terutama yang pangkat rendah tidak termakan provokasi dan khabar palsu seperti BERSIH 3.0 dulu. Dalam BERSIH 3.0, ramai anggota bawahan PDRM bertindak ganas memukul rakyat dan wartawan kerana sebaran berita palsu tentang kematian anggotanya.

Seperti kata IGP Ismail mahu Perhimpunan 12 Januari ini adalah 'Bersejarah".

Apa itu bersejarah? Di sisi rakyat bersejarah itu adalah polis dan rakyat,sehati sejiwa. Polis dan Rakyat adalah kawan sejati.

12 Januari, tarikh bersejarah untuk PDRM buktikan !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...