ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, August 4, 2012

Kebodohan yang tidak terperi



Dengan angkuhnya Sang Pembakar Jambatan  Rais Yatim tetap menggunakan tema merdeka" Janji Di tepati" untuk perayaan kemerdekaan negara ke 55. Kini tinggal lagu tema lagi belum dimuktamadkan setelah logonya yang hodoh ditarik balik.


Melihat kepada reaksi terbaru Rais, barangkali lagu tema tetap akan digunakan. Lebih-lebih lagi liriknya ditulis oleh Rais sendiri.

Tahun ini dalam sejarah negara, dua perayaan serentak diadakan untuk sambut kemerdekaan. Satu berversikan parti pemerintah dan satu lagi berversikan Pakatan Rakyat. Serentak bertembung.

Kita bakal melihat persaingan tarikan menghadiri kedua perayaan tersebut. Mana satu yang bakal dihadiri ramai penonton. Samada versi kerajaan atau  versi PR.

Perayaan versi kerajaan tentunya dihadiri oleh kakitangan kerajaan dan kanak-kanak sekolah. Mereka semuanya dibayar elaun dan disediakan pengangkutan,makan minum.

 Manakala versi PR tentunya secara sukarela tanpa apa-apa ganjaran.

Rais tentunya ingin melihat suasana tersebut. Cumanya Rais lupa satu perkara iaitu jika ceramah yang dianjurkan oleh kerajaanpun kurang sambutan walaupun ada upah,kenderaan dan makan minum. Bagaimana dengan kehadiran perayaan merdeka yang dianjurkan oleh kerajaan ?

Rais hanya bagus dari segi kata-katanya dan kamera yang tergantung dilehernya sahaja tetapi dalam isu ini, rasanya JKKK atau kanak-kanak KEMAS lebih cerdik lagi dari dia.

Kebodohan yang tidak terperi!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...