ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, May 2, 2011

Jauhi mikrofon ini.....agar tidak tertipu !



Setelah gagal dengan video lucah, UMNO ubah pula strategi mereka. Kali ini fokuskan kepada isu ajak PAS dan DAP masuk BN.


Peliknya, mereka tidak ajak pula PKR turut sertai BN.


UMNO ajak DAP masuk BN dalam situasi MCA dan GERAKAN semakin terpinggir dari hati orang Cina. Dalam masa yang sama kedua parti kompenen BN itu meluahkan kebencian terhadap perangai rasis UMNO.


Dulu PAS dianggap UMNO sebagai pelampau manakala DAP sebagai chauvanis Cina.


Hakikatnya saham PAS semakin melonjak. UMNO melihat PAS dikaca mata orang bukan Melayu semakin mendapat sokongan. DAP pula semakin rakan dengan PAS.


Ini membahayakan UMNO.


UMNO mengajak DAP masuk BN sebagai isyarat kepada MCA dan GERAKAN bahawa kedua parti tersebut sebagai liabiliti (biawak hidup) kepada UMNO. Jelasnya isyarat itu ialah UMNO boleh hidup dan memerintah Malaysia tanpa MCA dan GERAKAN.


Dalam masa yang sama UMNO ajak PAS masuk BN dan tinggalkan berjuang bersama DAP kerana DAP tidak bawa misi Islam. Ini adalah untuk lagakan PAS dengan DAP dan PKR.


Sedaya upaya UMNO mahu PAS tinggalkan Anwar Ibrahim. Sebab itulah kes video ini, mereka cuba lagakan pimpinan PAS sesama sendiri dan juga dengan pimpinan PKR.


Lihat tajuk berita dalam media barua mereka. Semuanya berbaur adu domba.


Selepas ini, UMNO akan lagakan pimpinanan PAS pula . Lebih-lebih lagi menjelang Muktamar yang diadakan pemilihan. Harap pimpinan PAS "jauhi" mikrofon media UMNO.

Pimpinan PAS kena sedar dan ingat, Utusan Malaysia, Berita Harian, NST, Metro, Kosmo, TV3, TV9 semuanya media barua UMNO.

Buat apa kita mahu layan mereka? Bukankah mereka ini versi moden " Abdullah bin Ubai bin Salul" ?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...