ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, September 7, 2010

Ustaz Musa, bila mahu buka kelas mengaji? Saya mahu daftar anak!



Ramadhan adalah bulan jihad. Bulan berlakunya Ghazwah Badar Al Kubra. Peperangan antara kebenaran dengan kesesatan. Perang antara orang yang menegakkan Islam dengan orang yang menegakkan Sistem Jahiliyyah.



Pelik apa yang berlaku di Malaysia kini. Menjelang Ramadhan melabuh tirai, sekonyong-konyong IGP Musa melancarkan "perang" terhadap majikannya sendiri yang selama ini dan melonjakkan Musa ke puncak jaya(IGP)dan membayar gaji kepadanya.



Macam Abu Jahal isytihar perang terhadap Abu Lahab! Atau macam cannon water FRU sembur sesama sendiri.



Apa motif IGP Musa "melondehkan" kerja KDN?



Adakah kerana sepupu PMNajib, HIshamuddin tidak sambung IGP kepada Musa? Atau memang Musa tergila-gila pangkat IGP untuk disandangnya sampai mati?



Kita belum dengar lagi "serangan balas" KDN pimpinan Hishamudin Huseein. Berdebar-debar juga kita menunggunya!



Mungkin Hishamuddin sedang beriktikaf atau sedang sibuk memberi kursus kepada isterinya cara memakai tudung secara sempurna mengikut kaedah yang betul. Mana tau !



Atau barangkali Hishamuddin biarkan dahulu IGPMusa habiskan dahulu "pelurunya" sebelum KDN lancarkan serangan balas lepas. Raya didahulukan sebelum Serangan Balas!



Barulah kita tahu, selama ini aksi senyum IGPMusa dan Hishamudin sekadar lakonan sahaja. Macam senyum Mahathir dengan Musa. Macam senyum Mahathir dengan Anwar.



Rupa-rupanya IGPMusa menanggung "derita" yang amat dahsyat!



Apabila IGPMusa "londehkan" tentang KDN, adakah KDN "membuli"nya semasa beliau jadi IGP? Atau sejak peristiwa beliau usung tilam tahun 1998 ?



Jawapan IGPMusa tentang soalan diatas, adalah penunjuk aras samada "londehan" beliau tentang KDN boleh diterima atau tidak?



Mengapa?


Macam kisah Nabi Yusof .



Jika beliau berkata ianya sejak peristiwa usung tilam, IGPMusa di pihak yang benar. Ini kerana bukti Anwar memang dizalimi hasil konspirasi politik.



Jika sejak beliau jadi IGP, ini menunjukkan beliau memang "geram" kerana tidak disambung jadi IGP. Bukan kerana integriti! Semata-mata kerana pangkat.



Apapun, langkah IGPMusa untuk habis masa pencennya dan diambang sore usianya ini amatlah dipuji. Beliau ingin mengikut jejak ayahnya mengajar Al Quran kepada kanak-kanak. Sikap yang terpuji. Kembali kepada Al Quran.



Berbeza dengan ZAM yang sebati dengan karat "biru" UMNOnya dan mahu peluk "keris telanjang" sampai mati.



Teringat Qunut Nazilah yang menjadi amalan ahli Gerakan Islam bila dizalimi. Antara isinya memohon Allah Taala kucar kacirkan dan porak poranda sesama mereka yang menentang Islam. Mungkinkah ini isyarat dari Allah Taala? Amin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...