ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, September 22, 2010

KES SOSILAWATI: Media Barua Sensasikan demi kelangsungan hidup.


Nampaknya isu kes pembunuhan Sosilawati dan 3 pembantunya masih lagi panas. Panasnya kerana ianya disensasikan oleh media barua UMNO seperti Utusan, Berita Harian, Kosmo, Metro dan NST.


Tujuan disensasikan adalah semata-mata untuk menaikkan kembali pasaran mereka yang terus merundum akibat ketidakpercayaan rakyat terhadap media barua arus perdana milik UMNO.


Jika kita lihat sejak kes Sosilawati ini meletup, setiap hari media ini melaporkan pelbagai berita dan tajuk yang "digempakkan".


Demi kelangsungan nyawa media barua ini, wartawan mereka ke sini ke sana mencari berita untuk disensasikan. Mereka cari ibubapa, rakan, keluarga, orang kampung simati untuk dimuatkan dalam media mereka.


Barangkali kalaulah ada haiwan pemeliharaan simati boleh bercakap maunya diwawancara!


Inilah "permainan" media barua untuk terus hidup.


Dalam situasi "permainan" ini terus berlangsung, rakyat terbuai-buai dengan isu ini dan tidak sedar harga minyak sudah naik!


Sepatutnya dalam suasana, polis sedang menyiasat dan lebih-lebih lagi keluarga simati dalam kesedihan, media perlu turut sama "bersedih" dengan tidak menyiarkan berita yang menambahkan lagi derita dan kesedihan keluarga simati.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...