ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, August 21, 2010

Holocaust dan 13 Mei


Holocaust adalah hikayat "dongeng" Zionis untuk menagih simpati dunia dan juga "lesen" untuk melakukan pembunuhan terhadap rakyat Palestin.

Jentera propaganda Zionis sering memainkan isu pembunuhan 6 juta Yahudi oleh Nazi sehingga menjadi semacam "ajaran" yang wajib dihafal,diingati dan dihayati rakyat Israel.

Propaganda Holocaust juga digunakan terhadap rakyat Israel bagi menakutkan mereka terhadap tragedi itu bakal berulang jika mereka tidak bersatu padu.

Hasilnya Amerika, Britain dan negara Eropah merasakan mereka bertanggungjawab terhadap holocaust yang menimpa Yahudi hinggakan mereka mencari tanah buat Yahudi untuk dirikan Negara Israel. Rakyat Palestin menjadi mangsa.

Amerika dan sekutunya juga sampai kini menyokong dan menjaga kebajikan Israel bagai menatang minyak lebih dari warganya sendiri.

Hebatnya jentera propaganda Zionis dapat menundukkan dan menguasai minda pimpinan Amerika dan sekutunya.

Dulu kita menerima kisah Holocaust dari kacamata Amerika dan Britain yang menyokong Zionis. Namun kita sudah ada orang mempertikaian samada benar atau tidak Holocaust itu terjadi? Atau benarkah 6 juta Yahudi dibunuh oleh Nazi?

Bagaimana kisah holocaust dari kacamata Nazi dan Aldolf Hitler? Bagaimana holocaust dari kacamata Syeikh Mufti Palestin Mohammad Amin Al Husaini? Tentunya 360 darjah berlawanan.

Dinegara kita satu lagi propaganda yang sering menjadi "wirid" wajib UMNO iaitu Peristiwa 13 Mei.

Jika Zionis menjaja Holocaut untuk menagih simpati dunia dan rakyatnya, UMNO juga gunakan 13 Mei sebagai senjata dan mesin propaganda untuk menagih simpati orang Melayu serta satu peringatan untuk kaum Cina.

UMNO gunakan 13 Mei kepada orang Melayu agar terus menyokong UMNO sebagai "pelindung" orang Melayu. Dalam kursus BTN misalnya, 13 Mei dipropagandakan sebegitu rupa sebagai satu ancaman malapetaka kepada orang Melayu jika tidak sokong UMNO.

Digambarkan seolah UMNOlah satu-satunya "penyelamat" umat Melayu.

Dipihak kaum Cina, 13 Mei sebagai ancaman dan amaran. Jka pimpinan Cina(biasanya MCA,GERAKAN dan DAP) cuba mengungkit isu hak orang Melayu, sepantas kilat mesin propaganda menyanyikan lagu "13 Mei" buat gertakkan kepada kaum Cina.

Seperti juga Holocaust yang mempunyai pandangan sisi, 13 Mei juga berbeza dari kacamata selain UMNO. Ada mengatakan ini adalah permainan dan startegi politik UMNO.

UMNO terdesak akibat kehilangan banyak kerusi dalam PRU 1969. Juga kehilangan negeri seperti Pulau Pinang. Sesuatu perlu dilakukan untuk menyelamatkan UMNO. Antaranya "tercipta"nya 13 Mei.

Adakah Holocaust Zionis sama dengan 13 Mei UMNO sepertimana 1Malaysia dengan One Israel ?

1 comment:

Morabira said...

'KIAMAT DAN KEADAANNYA'

http://www.scribd.com/doc/36025155/Surat-Kepada-Yang-DiPertuan-Agong-Dan-Mufti-Mufti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...