ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, June 22, 2010

Najib...adakah anda kenal Tentera Allah?


Ghazwah Ahzab mencatatkan situasi Tentera Ahzab meninggalkan lokasi pengepungan sekitar Madinah dalam keadaan lintang pukang dan kelam kabut.


Peperangan yang berlaku pada Syawal Tahun 5 Hijrah itu menyaksikan bala tentera pimpinan Abu Sufyan itu di"serang" oleh Tentera Allah berupa angin kencang dan ribut pasir pada malam itu. Dalam situasi itulah bala Tentera Ahzab dalam ketakutan lalu meninggalkan khemah, peralatan perang dan bekalan.


Akibat ribut dan angin kencang, banyak khemah dan peralatan Tentera Ahzab berterbangan di sana sini. Abu Sufyan mengambil keputusan berundur takut-takut menanggung risiko yang lebih besar.



Dalam dua bulan ini, kita menyaksikan bagaimana dua pimpinan UMNO dalam keadaan tergesa-gesa meninggalkan tempat "pertempuran". Semuanya atas perasaan takut malu besar menimpa mereka jika berada di lokasi "pertempuran itu".



TPM Muhyiddin tergesa-gesa meninggalkan Kuching menuju Kuala Lumpur apabila menyedari pihak SPR dan SB gagal memberi kemenangan kepada calon BN dalam PRK Sibu.



Terkini, PMNajib meninggalkan Musthafa Mohammad terkulai-kulai memegang pembesar suara untuk rasmikan Fiesta Kelantan. Najib dengan malu yang amat besar meninggalkan bumi Kelantan dalam suasana hujan lebat dan ribut petir.



Najib tidak mahu menanggung malu dan risiko jika sekadar rasmikan Fiesta Kelantan dengan kehadiran cuma 300 orang. Lebih-lebih lagi kena pegang pembesar suara!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...