ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, February 27, 2010

ROYALTI : Kelantan bakal jadi Darul Runtuh......



Nampaknya "kesungguhan" Kerajaan Pusat untuk "membantu" Kelantan semakin terserlah. Kali ini Kelantan menjadi sasaran "Projek Lanun" mereka selepas begitu puas "melanun" royalti Terengganu sejak tahun 2000 era pemerintahan PAS.








Dengan "sedekah" RM 20 juta bakal diagih-agihkan kepada "rakyat termiskin" warga Kelantan. Dilantiknya Awang Adek Husin yang pernah dicalonkan jadi MB Kelantan jika PAS tewas menjadi Ketua Agihan RM 20 juta itu. Awang Adeklah yang "membetulkan" fakta dengan menyatakan Kerajaan pimpinan Tun Razak dan Husien On melakukan kesilapan kerana memberi royalti minyak kepada Terengganu.








Barangkali untuk membalas jasa Awang Adek yang begitu bermatian mempertahankan dasar "melanun"Putrajaya walaupun dianggap pengkhianat oleh Kota Bahru, maka diangkat Awang Adek menjadi Ketua Agihan RM 20 juta.








Melihat cara Putrajaya melayan tuntutan Kota Bahru, terbayang dua gambaran iaitu :





a) Agihan wang RM 20 juta umpama agihan wang rompakan Robin Hood dan Botak Chin. Rompak kemudian agih kepada orang miskin.





b) RM 20 juta umpama "rasuah" agar rakyat Kelantan "diam dan tutup mulut" dengan rompakan Putrajaya RM 2 bilion sejak gas dijumpai di perairan Kelantan.



Selepas ini, rakyat Kelantan perlu jauhi mana-mana projek yang dibina hasil dari duit "rasuah" RM 20 juta. Ini kerana projek itu tidak berkat dan terkena sumpahan doa orang yang dizalimi. Dan lebih bahaya, ianya bakal "runtuh" seperti di Terengganu. Duit panas!


Seronoknya UMNO Kelantan dapat RM 20 juta. Kepada rakyat Kelantan RM 20 juta umpama umpan "dajal" untuk menarik sokongan bagi menumbangkan Kerajaan Islam di Kelantan.


Jangan lupa pakat kibarkan bendera Kelantan tanda "lawan" kezaliman dan kelanunan Putrajaya!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...