ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, May 7, 2009

Apabila UMNO berlagak babi hutan !


Babi hutan adalah sejenis spesis yang suka menyondol apa sahaja dihadapannya. Matlamatnya satu. Iaitu untuk dapatkan bahan makanan untuk diisi perut. Babi hutan tidak kisah apa yang disondolnya samada makanan atau najis. Yang penting perut mesti diisi untuk menyempurnakan hajat hawa nafsu.


Begitulah yang berlaku di Perak. UMNO berlagak macam babi hutan. Segalanya dilanggar. Samada Perlembagaan Negeri, kuasa speaker maupun undang-undang. Semuanya disondol tanpa memikirkan moral dan perundangan. Cuma Sultan sahaja belum di"sondolnya".
Itulah wajah UMNO pimpinan PM Najib.


Hari ini Sivakumar selaku Speaker DUN Perak menjadi mangsa kerakusan perangai babi hutan UMNO. Beliau diusung oleh barua-barua babi hutan UMNO dan dikurung.


Mana ada di tempat di planet bumi ini Sidang Dewan Negeri berlangsung di bawah pokok? Hari ini pula Speaker dewan diusung dengan ganas dan dikurung. Semuanya berlaku di negeri Perak.

Semuanya angkara gila kuasa sondol dan hawa nafsu UMNO yang berlagak macam babi hutan.


Sesuai benar perangai babi hutan UMNO ini serentak serangan selsema babi di seluruh dunia!


Perangai jelek dan jijik UMNO ini tiada siapapun gembira dan seronok. Kita mengharapkan perangai buruk UMNO ini tidaklah sampai peringkat melepasi atau sama dengan spesis-spesis di Zoo Taiping. Kalau tidak, intai-intailah kalau ada tempat kosong untuk dihuni di Zoo Taiping. Tentu warga sana tumpang gembira dengan kehadiran "orang baru" di tempat mereka!

1 comment:

Reformis Jalanan said...

salam.. blogger terengganu? sama la kita. ok nice blog. saya akan link kan ke blog ini dalam blog saya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...