ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, February 25, 2009

Luasnya mulut dia........siapa boleh ukur weeh?



Menteri Pelajaran Hishamudin masih berdolak dalih tentang PPSMI. Cuba kita lihat kronologi sikap buruk sepupu Najib ini:


1) Tahun awal 2008 beliau berjanji untuk beri keputusan tentang PPSMI samada diteruskan atau dimansuhkan pada akhir 2008. Pada akhir 2008 buat dalih lagi kononnya akan berlaku kecelaruan kepada pelajar dan guru jika dibuat perubahan pada 2009.


2) Mendakwa tidak berlaku adil kepada pelajar jika dibuat perubahan mendadak. ( Sebenarnya untuk anaknya kerana anaknya belajar di sekolah swasta).


3) Mendakwa GAPENA baru membantah PPSMI sedangkan telah berjalan 6 tahun.


4) Mendakwa pembantah PPSMI hanyalah golongan terpencil (minoriti).


5) Mendakwa keputusan mesyuarat Meja Bulat sebanyak 7 kali menyokong PPSMI ( Dalam mesyuarat itu, golongan anti PPSMI tidak diberi ruang yang sepatutnya untuk menyuarakan pendapat dan antara dijemput adalah orang asing iaitu dari Australia)


6) Mula lepaskan tanggungjawab dengan mengatakan PPSMI dimulakan bukan di masa beliau jadi Menteri Pelajaran.


6) Terkini beliau akan beri keputusan PPSMI pada bulan April. ( Selepas sepupunya Najib jadi PM).


Kalau kita lihat kronologi ini tentang sikap Hishamudin, diyakini PPSMI tetap diteruskan. Percayalah.

PPSMI adalah satu dasar yang “celaka” yang digubal oleh yang “celaka” dan di teruskan oleh yang “celaka”.


Cakap orang politik Hishamudin adalah cakap lidah bercabang. Cakapnya memperbodohkan rakyat. Lagaknya sombong dan penuh keegoan. Jenis tidak sedar diri. Orang macam ini perlu di"ajar" ! Samada dilontar terompah kayu atau selipar jepun !

Siapa boleh ukur saiz keluasan mulut Hishamudin ketika beliau menjerit setiap kali berucap depan budak-budak hingusan UMNO? (lihat gambar)

Malangnya Malaysia punya Menteri jenis "pekak badak". Elok benar jenis "pekak badak" berpupu dengan "si pengembala kambing hitam".

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...